۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۲۷۳
در پیامی به همایش رسالت جهانی اسلام؛

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از سیاست‌ ضد اسلامی دولتمردان جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام،‌ با انتقاد از سیاست های دولتمردان آذربایجان،‌ آنها را به احترام گذاشتن به حقوق مردم و مسلمانان توصیه کرد و گفت:‌ غربی ها به خصوص اسرائیل در صدد هستند که این کشور را از تعلیمات اسلام و کشورهای اسلامی دور سازند تا لقمه خوبی برای بلعیدن آنها و برای شکم های سیری ناپذیر آنها گردد.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل اظهار داشت: همگان باید بدانند که اسلام دین جهانی است و تعالیم آن محدود به مرزها و حاکمیت دولت ها نمی گردد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خود آورده است: بر این اساس مراجع و علمای اسلام نیز نسبت به مصالح مسلمین و منافع اسلامی احساس مسئولیت نموده و انذار و تبشیر را در خصوص هر نقطه از جهان از جمله (در منطقه قفقاز خصوصا کشور شیعه آذربایجان)وظیفه خود می دانند.

این پیام می افزاید: حقیقت این است که جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه جهان است که بیش از 80 درصد جمعیت آن از پیروان مکتب اهل بیت (ع) می باشند ، مسلمانان این کشور که نهایت پایبندی به اصول و فروع مذهب خود را داشته و بر حفظ آنها می کوشند، در این شرایط که بیداری جهان اسلام نام دارد ارتباط و پیوند آنها با سایر کشورهای اسلامی ضروری به نظر می رسد تا آرامش و امنیت آنها کاملا محفوظ باشد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خود آورده است: اخیرا خبری در رسانه ها انتشار یافته که مایه نگرانی شدید مراجع دینی و سایر علاقه مندان به اسلام و مسلمانان آن کشور شده است و آن این که قرار است در آنجا مراسمی به نام یورو ویژن انجام گیرد مراسمی که ابدا با روح تعلیمات اسلام سازگار نیست و از همه وحشتناک‌تر این که در مقدمه این مراسم هم جنس بازان رژه بروند که باید به خدا از چنین رویدادی پناه برد؛ان شاءالله دروغ است، اما به دولتمردان آذربایجان باید توجه داد که این گونه کارها نه به صلاح شما، نه ملت شما و نه استقلال کشورتان است.

این مرجع تقلید در پیام خود می افزاید: غربی ها به خصوص اسرائیل در صدد هستند که این کشور را از تعلیمات اسلام و کشورهای اسلامی دور سازند تا لقمه خوبی برای بلعیدن آنها و برای شکم های سیری ناپذیر آنها گردد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرده است: توصیه ما به دولتمردان محترم این کشور آن است که به جای این گونه امور بسیار زیانبار به فکر تکامل و پیشرفت علمی کشورشان و رفاه مردم و به خصوص منطقه قره باغ که به دست غاصبان غصب شده است باشند، چرا که همه ما از اتفاقی که در قره باغ رخ داده ناراحتیم.

در ادامه پیام وی آمده است: ما امیدواریم که در همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام این مساله حیاتی مورد بررسی قرار گیرد و توصیه های لازم به دولتمردان جمهوری آذربایجان داده شود.

گفتنی است، همایش دو روزه و بین المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل با هدف هبستگی جهان اسلام و تبیین نقش اسلام در تحولات جهانی و بویژه منطقه قفقاز امروز و فردا برگزار می شود./935/د102/ج
ارسال نظرات