۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۳۳۴
در پی تلاش ها برای سرنگونی دولت مالکی؛

خطیب جمعه کاظمین از دولت کنونی عراق حمایت کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از تلاش برخی جریان های سیاسی برای سرنگونی دولت نوری المالکی انتقاد کرد و اظهار داشت که این راه نمی تواند به پایان بحران سیاسی منجر شود.
شيخ صغير
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه براثا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در گفت‎وگو با خبرنگاران از تلاش برخی جریان های سیاسی برای سرنگونی دولت کنونی به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: طرح هایی که از سوی برخی جریان ها برای پایان بحران در عراق ارائه می شود نه تنها نمی تواند کشور را از وضعیت کنونی خارج سازد، بلکه بحران را پیچیده تر می کنند.

حجت الاسلام صغیر افزود: راه حل های مطرح شده درصدد درمان اشتباه با اشتباهی به مراتب بزرگ تر بوده و آتشی را بر آتش کنونی می افزایند.

خطیب جمعه کاظمین با اشاره به برخی از طرح های ارائه شده، تصریح کرد: سلب اعتماد از نخست وزیر دولت، برگزاری گردهمایی ملی، انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس از طرح هایی که برخی جریان های سیاسی ارائه داده اند که بنده اعتقاد دارم هیچ کدام از این راه حل ها نمی تواند به پایان بحران کمک کند.

وی از تنش آفرینی سیاستمداران به عنوان یکی از عوامل اصلی گسترش بحران یاد کرد و اظهار داشت: هر که رفتار سیاستمداران را مشاهده کند، می بیند که همه گروه های سیاسی درصدد آرام ساختن وضعیت کشور نیستند و نمی خواهند بحران را به سوی درمان سوق دهند.

شیخ جلال الدین صغیر ادامه داد: متاسفانه همه گروه های سیاسی به دلیل اشتباهات بزرگی که مرتکب شده اند این بهانه را به سایر گروه ها داده اند که مورد تهدید قرار گیرند و هر کدام از این گروه ها طرحی ارائه دهد از سایر گروه های دیگر به افشای اشتباهات تهدید می شود.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی نسبت به بروز شکاف در عراق هشدار داد و تاکید کرد: روند کنونی نشان می دهد که اراده ای در پشت پرده وجود دارد که می خواهد شکاف را در میان بافت جامعه عراق بوجود آورد، از همگان می خواهم نسبت به این مساله دقت داشته باشند و مسائل مختلف را با دیدی مسوولانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

وی تنها راه پایان بحران را بازگشت به دادگاه مرکزی و درمان مشکلات میان گروه های سیاسی بر اساس قانون اساسی عنوان کرد./980/ب902/ک


ارسال نظرات