۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۸۴۳۱

هشدار یکی از علمای سنی نسبت به براندازی نظام کنونی عراق

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق نسبت به تلاش برخی جریان های داخلی و خارجی برای براندازی نظام کنونی این کشور به شدت هشدار داد.
شيخ عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری این، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت و عضو ائتلاف ملی عراق در پیامی از تلاش برخی جریان ها برای براندازی نظام کنونی در این کشور به شدت هشدار داد.

در این پیام آمده است: دشمنان در حال برنامه ریزی هستند تا پس از موفقیت بغداد در برگزاری نشست کشورهای عربی و اخراج اشغالگران به براندازی نظام اقدام کرده و تنش و آشوب را بر نظام سیاسی وارد سازند.

شیخ خالد الملا افزود: دشمنان عراق که برخی از آنان در خارج و برخی دیگر در داخل کشور حضور دارند درصدد براندازی نظام هستند، روزهای سختی بر عراق می گذرد و ما اطمینان کاملی داریم که ملت می تواند در برابر این حملات ایستادگی کرده و این خطر و شر را از کشور دور سازند.

وی تصریح کرد: همه کسانی که پیگیر وضعیت عراق هستند به خوبی می بینند که جریان هایی می خواهد از برخی گروه ها سوء استفاده کرده و بحران بزرگی را در کشور به راه بیاندازند.

الملا با تاکید بر اینکه دموکراسی کاملی بر عراق حاکم است، اظهار داشت: عراق بر اساس نظام دموکراسی استوار است و اگر پارلمان از عملکرد دولت کنونی رضایت ندارد می تواند از دولت سلب اعتماد کند و هیچ نیازی به توطئه و برنامه ریزی نیست.

این عالم سنی از حزب بعث به عنوان عامل اصلی وجود بحران در کشور یاد کرد و ادامه داد: به نظر می رسد که اوضاع در عراق به شدت بحرانی است و دشمنان که حزب بعث و القاعده در راس آنها قرار دارند، در حال عمیق تر ساختن بحران و تجارت با خون ملت هستند.

وی از عکس العمل سیاستمداران در قبال این توطئه ها ابراز تاسف کرد و بیان داشت: هیچ انتقادی بر حزب بعث و القاعده به دلیل جنایت هایی که مرتکب می شوند، نیست، بلکه انتقاد بر سیاستمدارانی وارد است که از منفعت نظام جدید و پارلمان و دموکراسی بهره برده و می برند، اما شبانه روز در حال گفتن دشنام به این نظام هستند.

شیخ خالد الملا در بخش پایانی این پیام تاکید کرد: از همه افراد منصف و با وجدان می خواهم از نظام کنونی عراق حمایت کنند و در دور ساختن کشور از بحران نقش داشته باشند، عراقی ها را از افرادی که درصدد سرقت خون شهدا و دستاوردهای کشور هستند، برحذر می دارم و تاکید می کنم که عراق به همه عراقی ها تعلق دارد./980/ب901/ک


ارسال نظرات