۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۴۷۳
از سوی معاون فرهنگی حوزه علمیه ولی‎عصر؛

روش‌های اخلاقی و تربیتی حوزه علمیه بناب تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه ولی‎عصر(عج) بناب اظهار داشت: حوزه علمیه بناب به عنوان بزرگترین مرکز آموزش علوم دینی در شمال غرب کشور سیستم اخلاقی و تربیتی منحصر به فردی را دارد.
حوزه علميه


حجت الاسلام علیرضا رضوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح سیستم اخلاقی و تربیتی این مرکز آموزش علوم دینی پرداخت.

وی با بیان این‎که برای تمامی طلاب از بدو ورود به حوزه برنامه های اخلاقی، تربیتی و تهذیبی پیش بینی شده است اظهار داشت: هر طلبه ورودی جدید در بناب ماه اول تحصیل خود در پایه اول را با حضور در کلاس های اخلاقی و آشنایی با آداب طلبگی سپری می کند.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: طلاب ورودی جدید پس از ماه اول، هر 3 روز یک بار در اختیار مشاور اخلاقی و فرهنگی حوزه قرار می گیرند و هر جلسه با وظایف طلبه نسبت به استاد، فلسفه، آداب و ذی طلبگی آشنا می شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با بیان این‎که برنامه های اخلاقی این مرکز تنها به طلاب پایه اول منحصر نمی شود ادامه داد: طلاب پایه دوم هر هفته یک جلسه، طلاب پایه های سه و چهار به صورت مشترک و همچنین طلاب پایه 5 به بالا به صورت هفته‌ای در جلسات اخلاقی و تربیتی اسلام حضور می یابند.

وی با بیان این‎که جلسات اخلاقی حوزه علمیه بناب در طول سال تداوم دارد افزود: هر ماه یک جلسه مشترک نیز برای تمامی طلاب پایه تحصیلی با حضور حجت الاسلام باقری بنابی، مدیر و استاد اخلاق حوزه برگزار می شود که همواره با نتایج ارزشمندی همراه است.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: هر سال 2 بار ارزیابی در خصوص انگیزه طلبگی، وضعیت تحصیل، مشکلات و دغدغه های فکری طلاب صورت می گیرد که در نهایت با جمع‌بندی نتایج و برآوردهای به عمل آمده، نسبت به اتخاذ تصمیمات جدید و اجرای برنامه های ویژه پیش بینی های لازم صورت می گیرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب در ادامه با بیان این‎که این مرکز نسبت به مدیریت حجره ها نیز برنامه ویژه ای دارد اظهار داشت: برای طلاب پایه های اول و دوم، مسؤول حجره با ارزیابی های دقیق به عمل آمده از سوی مدیریت انتخاب می شود که از سال سوم مسؤول حجره به پیشنهاد خود طلاب است.

وی با بیان این‎که مسؤولان حجرات در طول سال دوره های اخلاقی متعددی را سپری می کنند تصریح کرد: اعتقاد بر این است که بایستی فضای حاکم بر حجره، برای تحصیل یک طلبه علوم دینی به طور کامل فراهم بوده و هیچ دغدغه ای وجود نداشته باشد، در این‎صورت شاهد ارتقای علمی و اخلاقی طلاب در آینده خواهیم بود.

حجت الاسلام رضوی دعوت دوره ای از اساتید اخلاق حوزوی، برگزاری اردوهای زیارتی به شهرهای قم و مشهدمقدس، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره های سیرمطالعاتی آثار شهید مطهری را از دیگر فعالیت های فرهنگی، تربیتی و تهذیبی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب برشمرد./935/ت302/ب

ارسال نظرات