۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۵۱۳
با هدف جبران کمبود برق اسراییل؛

انتقال برق به نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی متوقف می شود

خبرگزاری رسا ـ گلعاد اردان ، وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی گفت: اسراییل برای جبران کمبود برق خود در تابستان پیش رو، انتقال برق به نوار غزه را متوقف خواهد کرد.
غزه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از میدل ایست آنلاین، گلعاد اردان، وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی در نامه ای به کابینه رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد انتقال برق به غزه در تابستان سال جاری قطع شود.

وی افزود: برق ارسالی به نوار غزه چهار و نیم در صد برق تولیدی اسراییل است که احتمال می دهیم تابستان امسال تولید برق کمتر از تقاضای آن باشد.

اردان گفت: در صورتی که چنین وضعی پیش آید نمی گذاریم مردم اسرائیل از این وضعیت رنج ببرند و در اسرع وقت انتقال برق به غزه را قطع می کنیم.

گفتنی است، نوار غزه که تحت کنترل جنبش حماس است، در پی توقف قاچاق سوخت از مصر، به تازگی با کمبود شدید برق روبرو شده است و مردم غزه هر روز تا هجده ساعت با قطعی برق روبرو هستند.

گفتنی است مصرف حداکثری برق در غزه 360 مگاوات است که 120 مگاوات آن را رژیم اسرائیل و 22 مگاوات را نیز مصر تامین می کند. این تهدیدات بیشتر برای مخالفت با جنبش حماس است که از سال2007 نوار غزه را تحت کنترل دارد./982/ب902/ک
ارسال نظرات