۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۵۴۸
حجت الاسلام فرحزاد:

همسر بد همانند آتش جهنم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بیان داشت: حضرت امیر(ع) در ذیل آیه «ربنا آتنا فی الدنیا حسنه» می فرماید: حسنه در دنیا یعنی در دنیا همسر خوبی داشته باشم و در آخرت هم همسر خوبی داشته باشم، خدایا مرا از همسر بد حفظ کن که مثل آتش جهنم است.
حجت الاسلام فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه در برنامه سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود با اشاره به این که از آیات و روایات قرآن دو تقدیر بدست می آید، گفت: نخست تقدیرات حتمیه است که بالاتر از خواست و اراده ماست و این نوع تقدیرات به رفتار و اعمال انسانها مربوط نیست مثل آمدن شب و روز و خیلی از تقدیراتی که اراده انسان در آن نقشی ندارد و البته خدا گزینه اصلح را برای انسان انتخاب خواهد کرد.

وی ادامه داد: نوع دوم، تقدیراتی است که به اعمال انسان بستگی دارد، مثل اینکه گناهان یا سوء ظن به خدا در رسیدن بلا و مصیبت دخیل است و دعا کردن و داشتن ظن خوب به خدا در رسیدن خیرات به انسان موثر است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که بخش مهمی از تقدیرات با اعمال و رفتار ما نسبت مستقیم دارد، اظهار داشت: از همین رو می توان بسیاری از تقدیرات ناخوشایند را با اعمال خیر تغییر داد. گمان بد و یا گمان خوب داشتن به خدا مایه رستگاری و یا بدبخت شدن انسان است.

وی ادامه داد: روزی پیامبر بعد از نماز متوجه شد یکی از اصحاب در نماز حضور ندارند، پرسیدند و متوجه شدند که بیمار و در خانه بستری شده است، به عیادت او رفت و پرسید که چه چیز باعث بیماری او شده است. عرض کرد: یا رسول الله دیروز در نماز بعد از سوره حمد سوره القارعه را قرائت کردید با شنیدن این آیه «القارعه مالقارعه و ما ادرئک مالقارعه» منقلب شدم وقتی به خانه آمدم به خدا عرض کردم که من طاقت کوبیده شدن در قیامت را ندارم اگر گناهی انجام دادم در همین دنیا مرا عذاب کن و آن را برای آخرت نگذار و این شد که به سختی بیمار شدم. پیامبر(ص) فرمود: حرف خوبی نزدی، خدا نیازی به عذاب ما ندارد، از خدا بخواه تا در هر دو دنیا تو را ببخشد، چرا نگفتی «ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار» سپس فرمود: حسنه در دنیا صحت و عافیت است چرا که انسان طاقت بلا و گرفتاری را ندارد و حسنه در آخرت یعنی بهشت و رحمت و مغفرت، و در آخر از خدا بخواه که تو را از آتش جهنم نگه دارد.

حجت الاسلام فرحزاد بیان داشت: حضرت امیر(ع) در ذیل آیه «ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار» می فرماید: حسنه در دنیا یعنی در دنیا همسر خوبی داشته باشم و در آخرت هم همسر خوبی داشته باشم، خدایا مرا از همسر بد حفظ کن که مثل آتش جهنم است.

وی با اشاره به این که خواب هرگونه که تعبییر شود همان اتفاق می افتد، اظهار داشت: گاهی ظاهر یک خواب بسیار شوم و بد است ولی اگر به خوبی تعبیر شود همه اش خیر است و گاهی خوابی که ظاهر ناخوشایندی ندارد ولی به بدی تعبیر می شود و انسان را دچار بلا و گرفتاری می کند. پس سعی شود که بدترین خوابها را در دل و ذهن خوب معنا کنید و به کسی نگویید.

حجت الاسلام فرحزاد در پایان بیان داشت: از آنجایی که هر کس بیشترین زمان عمرش را با همسرش سپری می‌کند برای موفقیت در زندگی احتیاج دارد که شریک زندگیش او را دوست بدارد و همراه و همسر او باشد، ولی کسی که حقوق همسرش را رعایت نکند و او را ناراحت نماید به توفیق دست نخواهد یافت. به این نکته توجه کنید که با خشونت و دعوا و بدخلقی هیچ گره ای باز نمی شود ولی هر خواسته‌ای با محبت کردن برآورده خواهد شد./916/پ202/ن
ارسال نظرات