۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۶۰۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

روحانیت نقش مهمی در جهانی‎سازی تفکر شیعی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به نقش ارزنده روحانیت در تبیین مناسب ایدئولوژی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نیز روحانیت باید در ترویج مناسب ارزش های ناب اسلامی و تبیین مناسب تفکر متعالی شیعی جهت جهانی سازی آن تلاش کند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، روز گذشته در نشستی با ائمه جماعات مساجد شهر قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد با اشاره به این‎که امروز دشمنان، ایدئولوژی و باورهای شیعی را مورد هدف قرار داده اند گفت: بیش از یک هزار سایت ضد شیعه، تفکر ضد شیعی را ترویج کرده و شبکه های ماهواره ای نیز افکار متعالی شیعی را مورد حمله قرار داده اند.

وی با بیان این‎که همه تلاش و هدف دشمنان جلوگیری از جهانی شدن فرهنگ اصیل شیعی است خاطرنشان کرد: مخالفان تفکر شیعی هر روز توطئه ای جدید را علیه ارزش های مورد نظر شیعیان طراحی می کنند که این نقشه های شوم رسالت علما و روحانیان را بیش از پیش سنگین‎تر کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بی تفاوتی مبلغان دینی نسبت به این توطئه های سازمان را دور ماندن از نقش تاریخی این قشر تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: امروز روحانیت به دلیل ارتباط سازنده با عموم مردم می تواند در خنثی کردن این توطئه های سازمان یافته بسیار نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی به سخن امام راحل در خصوص نقش روحانیت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نقش روحانیت در حراست از ارزش های انقلاب بسیار مهم ارزیابی کردند.

وی با بیان این‎که در مساجد روحانیان نقش مهمی را در به ثمر رسیدن ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایفا کردند ادامه داد: امروز نیز روحانیت باید ترویج مناسب ارزش های ناب اسلامی و تبیین مناسب تفکر متعالی شیعی در جهت جهانی سازی آن تلاش کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این‎که مقام معظم رهبری دغدغه مهندسی فرهنگی را بارها در سخنانشان بیان کردند تصریح کرد: با توجه به رهنودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی باید گفتمان‌های مساجد را جدی بگیریم و آن را بین جوانان ترویج کنیم تا جوانان را از هجمه دشمنان حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 80 هزار مسجد در کشور داریم، اما در برخی از مناطق کشور تراکم بیشتری وجود دارد در حالی که هنوز در برخی از مناطق نیاز به ایجاد مسجد وجود دارد.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به لزوم توجه به مسجد اظهار داشت: مسجد جایگاه رفیعی دارد و فضایی برای ارتباط با مردم و نسل جوان است و باید مساجد جنبه کاربردی به خود گیرد، مسجد باید امام جماعت محور باشد و در صورتی که مسجد، امام محور عمل کند، رسالت سنگین تری متوجه امام جماعت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر لزوم جذب جوانان به مساجد افزود: باید با برنامه ریزی مناسب جوانان را به سمت مساجد سوق دهیم و در این راستا لازم است فضای مسجد، بهره وری بیشتری داشته باشد و تلاش ما در اداره کل تبلیغات اسلامی نیز در راستای تحقق این مهم می باشد.

وی اظهار داشت: قزوین به عنوان یکی از استان‌های متدین، ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت‌های بیشتر فرهنگی دارد و امیدوارم بتوانیم در این راستا گام‌های مؤثری برداریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات