۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۶۸۲
روزنامه ایندیپندنت:

الحاق بحرین به عربستان گامی دیگر برای کشتار شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، الحاق بحرین به عربستان را گامی دیگر برای کشتار شیعیان و حمایت از رژیم آل خلیفه عنوان کرد.
حمله به ميدان اللولوه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در صفحه نخست سایت خود، نوشت: الحاق بحرین به عربستان، گام دیگری برای قلع و قمع قیام شیعیان در بحرین و اقلیت حاکم در این کشور برای بازپس گیری قدرت سیاسی تلاش می کند.

ایندیپندنت افزود: معارضان بحرینی با الحاق این کشور به عربستان به شدت مخالف هستند، و خشم آنها پس حملات علیه معترضان در زمان برگزاری مسابقات فرمول یک که دویست نفر در جریان برگزاری این مسابقات بازداشت شده و آمار زندانیان آزادی طلب به نهصد تن رسید، به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به ناتوانی آل خلیفه در توقف اعتراضات مردمی در بحرین، تصریح کرد: حکومت بحرین همچنان بر امنیت کشور مسلط است، اما توانایی متوقف ساختن اعتراضات در شهرها و روستاها را ندارد و اعتراضات در نقاط مختلف این کشور در حال گسترش است.

روزنامه ایندیپندنت در پایان این گزارش تاکید کرد که ارسال سلاح از سوی بارک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به بحرین دوباره از سر گرفته شده است.

گفتنی است مقامات آل سعود که از سرنگونی نظام فاسد آل خلیفه و سرایت بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی به کشور خود به شدت واهمه دارند، درصدد هستند بحرین را به عربستان ملحق سازند تا از سرنگونی این رژیم جلوگیری کنند.

درخواست عربستان برای الحاق بحرین در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به نتیجه نرسید و مقرر شد این موضوع پس از بحث و بررسی های مجدد به رای گیری گذاشته شود./980/ب902/ک




ارسال نظرات