۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۸۱۳
خطیب جمعه کاظمین:

سرایت بیداری اسلامی به عربستان حتمی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین، هدف عربستان از اتحاد با بحرین را بلعیدن بحرین و ذلیل ساختن ملت این کشور توصیف کرد.
شيخ صغير


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد نسبت به پیامدهای الحاق بحرین به عربستان هشدار داد و گفت: هدف از الحاق بحرین به عربستان اینست که آل سعود، بحرین را ببلعد و در میان سکوت جهانیان به ذلیل و خوار ساختن بحرینی ها بپردازد.

وی افزود: آنچه در منطقه رخ می دهد مطمئنا به عربستان سعودی نیز سرایت می کند و جنایت های آل سعود سرانجام به خود آنها بازخواهد گشت.

حجت الاسلام صغیر، الحاق بحرین به عربستان را سبب به راه افتادن کشتار جمعی در بحرین دانست و تصریح کرد: اگر بحرین با عنوان اتحاد به عربستان ملحق شود، صدها هزار تن از اوباش تکفیری وارد این کشور شده و جنگ طایفه ای به راه می افتد که شهروندان شیعه و سنی بحرینی در این مساله قربانی خواهند شد.

خطیب جمعه کاظمین، سرایت بیداری اسلامی به عربستان را حتمی عنوان کرد و اظهار داشت: بنده بارها مسؤولان بحرینی را نسبت به گسترش ظلم علیه ملت برحذر داشته بودم و هم اکنون که موضوع الحاق این کشور به عربستان مطرح شده است از مردم می خواهم هوشیار بوده و در برابر این طرح بایستند.

وی تاکید کرد: آل سعود اگر گمان می کند با این طرح ها می تواند از بحران های داخلی خود فرار کند، سخت در اشتباه است. صبر ملت بحرین محدود بوده و دیگر نمی توانست بیش از این در قبال ظلم و ستم آل خلیفه شکیبا باشد.

شیخ جلال الدین صغیر، ادامه داد: حاکم بحرین باید درباره این طرح به خوبی بیاندیشد، زیرا بحران و نزاع داخلی در عربستان به زودی اتفاق می افتد و آل سعود او را به تنها خواهد گذاشت. در آن زمان است که به دلیل فروش بحرین به بهایی اندک در مقابل مردم پاسخی نخواهد داشت.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: پادشاه بحرین بهتر است به دامان ملت بازگردد و از شیعیان و اهل سنت این کشور حمایت کند و بداند که طرح الحاق به عربستان در حقیقت خرید و فروش این کشور عزیز به شمار می آید.

وی خاطر نشان ساخت: امارات و قطر و کویت از این طرح سعودی دوری جویند، زیرا در صورتی که با این طرح همراه شوند مطمئنا چنین مسائلی در کشورهای خودشان نیز در آینده بوجود می آید./980/ب902/ک


ارسال نظرات