۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۰۲۲
آیت الله باریک بین:

اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خدا و دوری از انحراف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه قزوین با بیان این‌که اعتکاف به معنای دور‌ شدن از ظواهر غیر الهی است، گفت: این ایام فرصت مناسبی برای نزدیکی با خداوند متعال و دوری از هر گونه انحراف است.
نماينده ولي فقيه در قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، با بیان این‌که اعتکاف به معنای دور‌ شدن از ظواهر غیر الهی است، گفت: این ایام فرصت مناسبی برای نزدیکی به خداوند متعال و دوری از هر گونه انحراف است.

وی خلوت، خودسازی و راز و نیاز با معبود را از ویژگی های اصلی مراسم معنوی اعتکاف دانست و افزود: ماه رجب از ماه‌های عارفان و سالکان است و مسلمانان در این ماه از گناه دوری می‌کنند و مشغول تزکیه نفس و توبه می‌شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اعتکاف افزون بر خودسازی و تهذیب نفس، دارای آثار و نتایج روحی و معنوی فراوانی برای فرد و جامعه است، خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور حداکثری نسل جوان در مراسم عبادی اعتکاف فراهم شود.

آیت الله باریک بین مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی مغتنم برای پرورش استعدادهای معنوی و شناخت واقعی پروردگار دانست و با بیان این که اعتکاف بدون عشق به عبادت و قصد قربت معنایی ندارد، تصریح کرد: معتکف در سه روز گوشه‌نشینی خود می‌کوشد آگاهانه و خالصانه به درگاه الهی نزدیک شود و از سایه‌سار محبت او بهره‌مند گردد.

وی بر ضرورت تقویت باورهای دینی تأکید و خاطرنشان کرد: با تشکیل محافل معنوی و مجالس انس با قرآن و خدا و شناخت بیشتر حضرت باری‌تعالی می‌توان گامی مؤثر در مصاف فرهنگی برداشت که اعتکاف بهترین راه است.

وی اعتکاف را یک برنامه عبادی دانست و گفت: در سه روز برگزاری این مراسم معتکفان ارتباط خود را با خدا نزدیک‌تر می‌کنند و خود را از هرگونه گناه و معصیت دور می‌سازند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به حضور گسترده نوجوانان، جوانان و بانوان در این مراسم تاکید کرد و افزود: امروز دشمن با همه قدرت تبلیغاتی خود قصد گمراه کردن جوانان و آینده سازان انقلاب را دارد که باید برای مقابله با این تهاجم فرهنگی تعالیم اسلامی را در جامعه نشر دهیم.

آیت‌الله باریک بین در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور مبلغان توانمند در مراسم معنوی اعتکاف تأکید کرد و بیان داشت: بیان احکام و اجرای برنامه های متنوع و پاسخ به شبهات دینی و شرکت در حلقه های معرفت و قرائت همراه با تفسیر قرآن باید در اولویت برنامه‌های مراسم اعتکاف باشد./950/پ202/ج
ارسال نظرات