۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۰۷۵
وزیر خارجه ایرلند:

با فشار به اتحادیه اروپا اسرائیل را تحریم می کنیم

خبرگزاری رسا ـ ایمون گیلمور وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد: بلافاصله پس از تحویل ریاست دوره ای اتحادیه اروپا ورود کالاهای ساخت اسراییل به اروپا را ممنوع خواهیم کرد.
اسرائيل
به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری آکا پی اس، با اشاره به اینکه ژانویه سال 2013 ریاست دوره ای اتحادیه اروپا که اینک در اختیار کشور دانمارک است به ایرلند تحویل داده خواهد شد، از قول ایمون گیلمور وزیر خارجه این کشور نوشت: در صورتی که ما هیچ تغییراتی در سیاست اسراییل در مورد جلوگیری از خشونت شهرک نشینان یهودی علیه فلسطینی ها مشاهده نکنیم ایرلند بدون شک به اتحادیه اروپا فشار وارد خواهد کرد تا صادرات کالاهای اسراییلی به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ممنوع کند.

وی همچنین گفت: ایرلند در صورتی که به ریاست اتحادیه اروپا برسد از ورود شهرک نشینان کرانه باختری که به هرنحوی در خشونت علیه فلسطینی ها مشارکت داشته اند به کشورهای اروپایی جلوگیری خواهد کرد.

مایکل هیگنز رییس جمهور ایرلند که یکی از بزرگترین حامیان قضیه فلسطین در اروپا محسوب می شود در بسیاری از مصاحبه ها در باره دیوار حایل را دیوار نژادپرستانه حایل خوانده است.

او که پیش از رسیدن به منصب رییس جمهوری ، رییس انجمن دوستی ایرلند و فلسطین در پارلمان این کشور بود همچنین خواستار تحریم اسراییل به سبب سیاست های نژاد پرستانه این رژیم در کرانه باختری و نوار غزه شد و توصیف جنبش حماس به سازمان تروریستی را به شدت رد کرد.

ملت ایرلند که سالها تحت استعمار انگلیسی ها بودند از جمله ملتهای اروپایی هستند که بیشترین حمایت از قضیه فلسطین را داشته اند به گونه ای که انجمن ها و شخصیت های ایرلندی زیادی هستند که خواستار تحریم های فرهنگی و آکادمیک و اقتصادی علیه اسراییل در قالب طرح ائتلاف سازمانهای اروپایی "BDS"شده اند./902/102/ک
ارسال نظرات