۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۲۵۴
در اعتراض به دستگیری فعالان دینی؛

مردم آذربایجان تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ صدها نفر از مردم شهر باکو، در اعتراض به جو خفقان سیاسی و نیز دستگیری فعالان مذهبی و سیاسی در این کشور، در پایتخت آذربایجان راهپیمایی کردند.
آذربايجان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آسوشیتدپرس، صدها نفر از مردم شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان در اعتراض به بی حرمتی حکومت به اعتقادات دینی و جو خفقان سیاسی و نیز دستگیری فعالان مذهبی و سیاسی در این کشور راهپیمایی کردند و تعدادی از معترضان توسط پلیس آذربایجان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دستگیر شدند.

اخیرا اعتراضات مردمی نسبت به برگزاری مسابقات یورو ویژن و رژه همجنس بازان در باکو گسترش یافته است.

راهپیمایی همجنس بازان در باکو، پایتخت دومین کشور شیعی جهان در حالی برگزار می شود که رژیم مستبد باکو هرگونه اعتراض به برگزاری این مراسم را در این کشور به شدت سرکوب می کند و در پی اعتراضات چندین چهره شاخص اسلام گرا توسط رژیم دستگیر و آنها را با اتهامات ساختگی همچون حمل، فروش و نگهداری مواد مخدر و تسلیحات غیر مجاز دستگیر و در وضعیت غیر انسانی نگه داری و بر اساس شواهد در دست مورد شکنجه قرار می دهد.

طی سال‌های گذشته بنیادها و سازمان‌های غربی و صهیونیستی با گشایش نمایندگی‌های خود در باکو برای سوق دادن جمهوری آذربایجان به سمت پذیرش فرهنگ غربی تلاش فراوانی کرده‌اند.

صهیونیست‌ها از این حرکت، اهداف مهمتری را دنبال می‌کنند که به چالش کشاندن بافت فرهنگی اسلامی جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز و خارج کردن جمهوری آذربایجان از حوزه فرهنگی جهان اسلام، از آن جمله است.

تدارک برای برگزاری مسابقه یوروویژن 2012 در باکو مهمترین مأموریت وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مهم دولتی جمهوری آذربایجان طی یک سال اخیر بوده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش نیز مردم تبریز در محکومیت حرکات ضداسلامی دولت باکو مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در این شهر تجمع اعتراض‌آمیز برگزار ‌کردند./982/ب902/ک

ارسال نظرات