۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۹۲۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

اندیشه‎های امام هادی سبب بصیرت افزایی در سطح جهان شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با محکوم کردن اهانت وابستگان غرب به ساحت مقدس امام هادی(ع) و امام زمان(عج)، اظهار داشت: اهانت به ائمه اطهار(ع) و سوزاندن قرآن کریم نشانه عجز دشمنان قسم خورده اسلام در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر بالنده مکتب تشیع است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان


حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، اهانت به ائمه اطهار(ع) را توطئه سازمان یافته دشمنان اسلام و مکتب تشیع دانست و افزود: دشمنان اسلام باید بدانند که با این توطئه ها کاری از پیش نمی برند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان به نقش ائمه اطهار(ع) در هدایت بشر به سمت تعالی و سعادت اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام برای کمرنگ جلوه دادن جایگاه آنها و نقش هدایتگری آنان شیوه اهانت به آن بزرگواران را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام عادلی با بیان این که در طول تاریخ تلاش دشمنان اسلام بر این بود که با دو سند ماندگار نبوی یعنی قرآن و عترت به مقابله برخیزند و این انوار الهی را خاموش کنند ولی اراده خداوند مافوق همه اراده ها است، ادامه داد: امامان معصوم(ع)متعلق به جهان اسلام و همه مسلمانان هستند و باید دنیای اسلام در برابر اهانت به آنان موضع واحد داشته باشند و از اختلاف و تفرقه بپرهیزند تا فرصت طلبان نتوانند مقاصد شوم خود را پیاده کنند.

وی عامل همه اهانت ها به اسلام و ائمه اطهار(ع) را صهیونیستم جهانی دانست و با بیان این که صهیونیست ها از نقش اسلام در دنیا هراسان هستند بیان داشت: اسلام مطرح شده از ناحیه ائمه و اسلام امام هادی(ع)، پاسخگوی همه مشکلات و نیازهای بشر امروز است و همین امر، سران مستکبر دنیا را به وحشت انداخته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که اندیشه های امام هادی(ع) بصیرت را در سطح جهانی فراهم کرده است، افزود: امروز اسلام ولایی تبدیل به یک الگوی جهانی شده و دشمنان تلاش می کنند با انجام اعمال سخیفی مانند اهانت به قرآن، ائمه و یا پیامبر بزرگوار اسلام، عقده‌گشایی کنند.

حجت الاسلام عادلی تصریح کرد: غرب هرگز نمی تواند انس و محبیت مردم ایران نسبت به اهل بیت(ع) را خدشه دار کند و اهانت هایی که از سوی مزدوران غرب صورت می گیرد تنها باعث نشان دادن گفتمان زورگویانه و به دور از منطق غرب می شود.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری ویژه برنامه سالروز شهادت امام هادی (ع) در 20 بقعه گیلان خبر داد و گفت: این مراسم با هدف تبیین ابعاد وجودی و شخصیتی سرچشمه بیکران علم و فضائل امام هادی (ع) در بین مردم و زدودن فضای غربت اهل بیت (ع) مخصوصاً امام هادی (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام عادلی اعلام کرد: آستان های مقدس آقا سید جلال الدین اشرف(ع) خواهر امام (س) رشت، امام زاده ابراهیم(ع) و امام زاده اسحاق(ع)، آقا سید محمد نجفی (س) بندرانزلی، امام زاده حمزه و حنفیه(س)، امام زادگان قاسم و ابراهیم(س) آستارا برنامه هایی ویژه همراه با قرائت زیارت جامعه کبیره در سالروز شهادت امام هادی(ع) تدارک دیده اند.

وی اضافه کرد: هیأت های سوگواری در بندر انزلی با راه اندازی دسته عزاداری ضمن سوگواری به مناسبت شهادت امام علی النقی (ع) اقدامات عناصر وابسته به استکبار در بی احترامی به ساحت مقدس آن امام بزرگوار را محکوم می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: هیأت های عزادار با حرکت و تجمع در جوار بقعه آقا سید نجفی انزلی به هم می پیوندند و برنامه اصلی در آن مکان از ساعت 10:30 صبح جمعه 5 خرداد مصادف با روز شهادت امام هادی برگزار می شود.

حجت الاسلام عادلی یادآور شد: اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان رشت در آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) ویژه برنامه ای را در روز پنجشنبه چهارم خرداد مصادف با شب شهادت امام هادی (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار خواهد کرد که از عموم عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام دعوت می شود در این مراسم حضور یابند./950/پ202/ب

ارسال نظرات