۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۴۲۴
دبیرکل الوفاق بحرین:

مشروعیت آل خلیفه از بین رفته است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین با اشاره به تاکید جهانیان بر دیکتاتور بودن آل خلیفه، تاکید کرد که مشروعیت این نظام دیکتاتوری سلب شده است.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الملتقی الوطنی، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر قفول که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: علما پس از خداوند و پیامبر و ائمه به عنوان مرجع مسلمانان به شمار می آیند و مسلمانان می توانند با استفاده از رهنمودهای علما به راه راست هدایت شوند.

وی افزود: ما با رسول خدا (ص)، ائمه اطهار (ع) و علمای فقیه به خداوند متعال مرتبط هستیم و بر این عقیده خود که کاملا صحیح و درست است، پافشاری می کنیم.

حجت الاسلام علی سلمان با اشاره به گسترش ظلم و ستم در بحرین، تصریح کرد: ملت بحرین به شدت در برابر تجاوز به حقوق بشر در بحرین ایستادگی کرده و آل خلیفه نیز تلاش کرد تا به جهانیان نشان دهد که هیچ مشکلی از بابت حقوق بشر ندارد.

دبیرکل الوفاق اظهار داشت: نظام تحت فشار شدید ملت و جامعه جهانی قبول کرد که گزارش کمیته حقیقت یاب را به رسمیت بشناسد، اما همواره در حال دور زدن این گزارش و نادیده گرفتن تجاوزهایی است که در بحرین رخ می دهد و تاکنون به این شیوه ادامه داده و حاضر به پذیرش توصیه های این کمیته نیست.

وی با تاکید بر اینکه دیکتاتوری بودن نظام آل خلیفه برای جهانیان به اثبات رسیده است، ادامه داد: در نشست ژنو نظام ال خلیفه به عنوان نظامی پلیسی و دیکتاتوری که به قلع و قمع حقوق بشر به صورت مستمر می پردازد، معرفی شد. ذهنیت استبدادی دیکتاتوری مانع پیشرفت و اصلاحات نظام سبب شد تا بحرین به این روز افتاده و شاهد قیام مردم باشیم.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: جهان سیاسی به این نتیجه رسید که اصلاحات و تغییرات در بحرین کاملا صوری و نمایشی بوده همگان بر این باورند که مذاکرات سیاسی جدی و اجرای اصلاحات ریشه ای در این کشور کاملا ضروری است.

خطیب جمعه شهر قفول، مشروعیت آل خلیفه را ساقط شده توصیف کرد و بیان داشت: مشروعیت حقوقی و سیاسی نظام دیکتاتوری آل خلیفه سلب شده و این گامی مهمی برای تحقق مطالبات دموکراسی طلبانه ملت به شمار می آید، امری که با مقاومت ملت و تمسک مردم به روش های مسالمت آمیز انجام پذیرفت.

وی همبستگی انقلابیون بحرینی را خواستار شد و خاطر نشان ساخت: مردم بحرین صحنه های بسیار زیبایی را در طول عمر انقلاب به نمایش گذاشتند و امیدوارم این همبستگی اجتماعی همچنان ادامه داشته باشد. از شهروندان می خواهم به یاری دوستان و همکاران و نزدیکان خود بشتابند و خصوصا از مجروحان و کسانی که از کار برکنار شده اند، حمایت کنند./980/ب901/ک


ارسال نظرات