۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۹۶۷۱
در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب؛

20 هزار قمی به مرقد مطهر امام خمینی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استانداری قم از اعزام کاروان 20 هزار نفری به مرقد مطهر امام خمینی‌‌(ره) در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خبر داد.
20 هزار قمی به مرقد مطهر امام خمینی اعزام می‌شوند مرقد امام خمين(ره)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت 14 خردادماه سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، به معرفی ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز پرداخت و گفت: هفته آینده 20 هزار قمی در قالب کاروان‌هایی به مرقد مطهر امام خمینی‌‌(ره) اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل در یکصد مسجد قم و زمینه‌سازی برای حضور گسترده مردم در این مراسم، اظهار داشت: جلسه ستاد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در یکصد دستگاه دولتی شکل گرفته است و تبلیغات مناسبی هم برای یادبود امام راحل و شهدای 15 خرداد در صد نقطه شهر نصب می‌شود.

ورود کاروان شهدا به قم

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم همچنین از ورود کاروان شهدا، جمعه 12 خردادماه به شهر مقدس قم خبر داد و گفت: این کاروان شامل 96 شهید جنگ تحمیلی از ساعت 11 صبح وارد شهر مقدس قم شده و پس از طی مسیر پیش‌بینی شده برای زیارت مردم، در میدان امام خمینی‌‌(ره) متوقف می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسمی همزمان با ورود کاروان شهدا به قم برپا می‌شود، مراسم ویژه‌ای نیز پس از نماز مغرب و عشا در جوار این شهدا برپا خواهد شد و در ادامه ساعت 11 شب این کاروان به مقصد تهران مشایعت می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب خبر داد و گفت: از سال 40 تا 57 تعداد 101 شهید استان قم شناسایی شده‌اند که در مراسمی که پنجشنبه 11 خردادماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اهل البیت‌‌(ع) به نشانی قم ـ 45 متری عمار یاسر برگزار می‌شود، از مقام شامخ آنان تجلیل خواهد شد.

نمایشگاه توانمندی‌های اوقات فراغت

وی در ادامه این نشست خبری که درباره معرفی فرصت‌های بهره‌وری و برنامه‌ریزی برای اوقات تابستان برگزار شده بود، با بیان این‌که تاکنون حرکت منسجم استانی پیرامون طرح اوقات فراغت نبوده است، از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های اوقات فراغت بخش دولتی و خصوصی از 25 تا 28 خردادماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی‌‌(ره) جنب گلزار شهدای قم خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان این‌که مخاطبان این نمایشگاه را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، پخش ویژه‌نامه مخصوص اوقات فراغت در تیراژ 5 هزار نسخه، برگزاری مسابقات علمی و نظرسنجی هر شب و همراه با جوایز ارزنده را از جمله برنامه‌های ویژه این نمایشگاه با هدف بهره‌وری بیشتر درباره اوقات فراغت عنوان کرد.

وی یادآور شد: همایش ویژه‌ای نیز با همکاری بخش دولتی و خصوصی 30 خردادماه در مجتمع وتوس برگزار می‌شود که بر اساس آن مهارت‌های جدید این دو مجموعه در زمینه اوقات فراغت ارائه و با تجلیل از غرفه‌های برتر نمایشگاه، استادان و صاحبنظرانی در آن به بیان علم نجوم، شیوه‌های یادگیری حرفه‌ای و روباتیک می‌پردازند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات