۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۹۷۵۱

نگاهی به فعالیت نخستین مدرسه تخصصی قرآن در حوزه علمیه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآن ثامن الحجج اصفهان گفت: مدرسه علمیه تخصصی قرآن ثامن الحجج افزون بر کسب موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی در عرصه تربیت حافظ قرآن، در سال گذشته رتبه اول آموزشی را در سطح مدارس علمیه استان کسب کرده است.
قرآن کريم
حجت الاسلام محمدعلی معظمی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآن ثامن الحجج(ع) اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: از دو سال پیش مدرسه تخصصی قرآن ثامن الحجج(ع) با حمایت مدیریت حوزه علمیه اصفهان راه‌اندازی شد و به حول قوه الهی مشغول فعالیت و تربیت طلبه حافظ و مدبر در قرآن کریم است.

وی اظهار داشت: این مدرسه از میان طلاب پایه اول پس از سه مرحله پذیرش شامل ‌نام‌نویسی، مصاحبه و دوره آموزشی، دانش پژوه می‌پذیرد، ادامه داد: طلاب این مدرسه پایه دوم و سوم حوزه را در سه سال می‌خوانند و در مدت این سه سال کل قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

حجت الاسلام معظمی با اشاره به ضرورت تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر این مطلب که حفظ قرآن باید وسیله برای تدبر در قرآن باشد، ابراز داشت: از ‌ویژگی‌های این طرح این است که قبل از اجرای برنامه حفظ طلاب در کلاس تفسیر، جهت آشنایی با معانی و مفاهیم قرآن شرکت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی تجوید و قرائت و برگزاری همایش‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این مدرسه است که آخرین دور این همایش‌ها چهارشنبه هفته گذشته با سخنرانی مدیریت حوزه علمیه اصفهان و حضور محمد‌تقی‌خان، نابغه پاکستانی برگزار شد.

مدیر مدرسه تخصصی قرآن ثامن الحجج اظهار داشت: از خدمات این مجموعه به طلاب می‌توان به راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه اشاره کرد که به محققان و پژوهشگران قرآنی، استادان قرآنی و طلاب حافظ تسهیلات ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: مدرسه تخصصی قرآن افزون بر کسب موفقیت‌ها در بحث قرآن، در سال گذشته رتبه اول آموزشی را در مدارس استان کسب کرده است.

حجت الاسلام معظمی در پایان اظهار داشت: ما اکنون حدود پنجاه طلبه حافظ ده جزء و بیست جزء داریم و در حال حاضر پذیرش برای سال آینده شروع شده است.‌/929/پ202/س

ارسال نظرات