۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۲۹۹۰۴

30 مسجد در تبریز میزبان معتکفان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 95 باب مسجد در سطح استان میزبان معتکفان خواهد بود، گفت: از این تعداد 30 مسجد در تبریز مجری برگزاری سنت حسنه اعتکاف هستند.
اعتکاف
حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ستاد برگزاری سنت حسنه اعتکاف استان با حضور نهادها و ارگان‌های مرتبط با اشراف آیت الله شبستری آغاز به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر جوانان آذربایجان ‌شرقی برای شرکت در سنت حسنه اعتکاف خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت امکانات، امسال تنها قادر به پذیرش حدود 14 هزار نفر برای شرکت در سنت حسنه اعتکاف خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 95 باب مسجد در سطح استان میزبان معتکفان خواهد بود، گفت: از این تعداد 30 مسجد در تبریز مجری برگزاری سنت حسنه اعتکاف هستند که بیشترین تعداد معتکفان تبریزی در مسجد جامع حضور خواهند داشت.

وی حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف را فرصتی برای اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و دینی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت در جامعه دانست و افزود: مراسم اعتکاف ماه رجب همزمان با سراسر کشور از پانزدهم تا هفدهم خرداد ماه جاری در آذربایجان شرقی نیز برگزار می ‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 75 درصد معتکفان آذربایجان شرقی جوان هستند، ادامه داد: گرایش روزافزون جوانان برای شرکت در این سنت، به برکت نظام جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد که باورهای دینی در بین نسل جوان ما عمیق‌تر شده است.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به تقارن چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه با ایام اعتکاف، گفت: در مراسم اعتکاف امسال افزون بر برگزاری برنامه هایی مانند ختم قرآن، ذکر ادعیه و سخنرانی های مذهبی، دکترین و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نیز تبیین می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری گسترده و باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: قبل از انقلاب، تنها در یکی از مساجد بزرگ هر شهر مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شد؛ اما با پیروزی انقلاب، این سنت حسنه احیا شد./935/پ202/س

ارسال نظرات