۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۰۱۳
استاد حوزه علمیه ایذه:

خیزش‎های اسلامی جهان نشأت‏گرفته از تفکر آزادی‏خواهانه امام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه ایذه، تنها عامل خیزش های اسلامی جهان را گسترش تفکر آزادی خواهانه امام خمینی دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با محور قراردادن اسلام ناب محمدی و حرکت در این مسیر توانست حرکت آزادی خواهانه ملت ایران را به عرصه عمل گذارد.
بيداري اسلامي امام خميني (ره)
حجت الاسلام سید کمال موسوی، استاد حوزه علمیه ایذه، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: حضور پر شور هر ساله مردم در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نشان از محبوبیت منحصر به فرد ایشان در دل مردم دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ایذه با اشاره به برخی از جریان های انحرافی اوائل انقلاب گفت: در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی بعضی ها می آمدند و به حضرت امام می گفتند که به خاطر فلان مصلحت جامعه با فلان حزب یا گروه همکاری کنید؛ اما ایشان با آینده‎نگری خود هرگز موافقت نمی‎کردند و منافقان را در تحقق نقشه شوم خود ناکام می گذاشتند.

امام جمعه ایذه به اهداف انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: هدف امام خمینی از ایجاد انقلابی اسلامی در ایران کمک به مردم مستضعف، احقاق حق مظلوم و به خصوص مقابله با استکبار در سطح جهان بود.

استاد حوزه علمیه ایذه در ادامه سخنان خود، به رهبری هوشمندانه امام خامنه ای اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری همانند امام خمینی(ره) اشراف کاملی به جریان ها مختلف داخلی و خارجی دارند و با تصمیم گیری های به موقع و آگاه ساختن ملت، انقلاب را به سمت آرمان‎های حقیقی خود راهنمایی می کنند.

حجت الاسلام موسوی اذعان داشت: امام خمینی(ره) با محور قرار دادن اسلام ناب محمدی و حرکت در این مسیر توانست حرکت آزادی خواهانه ملت ایران را به عرصه عمل بگذارد و با صراحت می توان گفت که تنها عامل خیزش های اخیر جهان برگرفته از تفکر آزادی خواهانه معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.

این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به این که یاد و خاطره امام هرگز از دل ملت ایران نخواهد رفت، شناخت اندیشه ها و توجه به توصیه های امام خمینی(ره) را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم و مسئولان با الگوگیری و تحقق فرمایشات امام راحل نباید بگذارند که حرکت انقلاب ذره ای از مسیر اصلی خود خارج شود.

امام جمعه ایذه در پایان سخنانش با اشاره به کلام جاویدان امام خمینی(ره) مبنی بر این که « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد »، اشاره کرد و اظهار داشت: از توصیه ها و راهنمایی های مکرر حضرت امام(ره) وحدت کلمه، حضور در صحنه و پشتیبانی از ولایت فقیه بود و ایشان بر این مسأله تأکید فراوانی داشتند؛ از این رو مردم غیور و آگاه ایران زمین باید با پیروی همه جانبه از مقام معظم رهبری به کلام گهربار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران جامه عمل پوشانند./9465/ت303/س
ارسال نظرات