۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۱۰۶

رژیم آل خلیفه جمعیت‎های سیاسی بحرین را منحل می‎کند

خبرگزاری رسا ـ رژیم آل خلیفه همزمان با ادامه سرکوب انقلاب ملت بحرین تصمیم گرفته است جمعیت‎های سیاسی تأثیر گذار در انقلاب را منحل کند که با واکنش شدید دیگر نیروهای سیاسی مخالف مواجه شده است.
راهپيمايي مردم تهران در اعتراض به طرح الحاق بحرين به عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، نیروهای سیاسی مخالف حکومت بحرین از تصمیم حکومت این کشور برای انحلال جمعیت عمل اسلامی انتقاد و اعلام کردند: این اقدام نقض آشکار قانون اساسی است و آزادی فوری رهبران این جمعیت را خواستاریم .

گزارشگر العالم در حالیکه تصاویری از درگیریهای تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در خیابانهای منامه و برخی مناطق اطراف آن در حال پخش بود بیان داشت : صدای گلوله قطع نمی شود و دود نارنجکهای گازی نیز این مکان را پوشانده است . 

العالم افزود : اینجا خیابانهای ستره است و مردم تظاهرکننده خواستار سرنگونی حکومت و تشکیل حکومت مردمی هستند که به خواست و اراده ملت احترام گذارد اما نیروهای حکومت به تظاهرکنندگان و یورش بردند و آنها را به شدت سرکوب کردند.

همچنین نیروهای امنیتی به دهها نفر از دانش آموزان مدارس که به هنگام بازگشت به خانه هایشان علیه حکومت شعار می دادند حمله کردند .

منطقه عکر نیز از مناطقی است که صحنه تظاهرات و درگیریهاست و نیروهای حکومت به دهها خانه یورش بردند .

یکی از انقلابیون بحرینی در گفت‎وگو با خبرنگار العالم گفت: نیروهای حکومت و مزدوران وابسته به آن به عملیات گسترده در عکر اقدام کردند و درهای خانه ها را از جا کندند و شیشه های خودروها را شکستند و به دیگر دارایی های مردم آسیب زدند .

حکومت بحرین که مورد حمایت سیاسی و مالی عربستان سعودی است بار دیگر اعلام کرد برای انحلال جمعیت عمل اسلامی که رهبرانش زندانی شده اند تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

نیروهای سیاسی مخالف نیز این تصمیم را غیر قابل قبول دانستند و چنین کاری را تخلف و نقض آشکار قانون اساسی و قوانین و همه عرف‎ها و پیمان‎های بین المللی می دانند که آزادی فعالیت سیاسی را قانونی دانسته است.

آنها همچنین به حکومت درباره سوء استفاده از قانون جمعیت‎های سیاسی و تفسیر استبدادی آن هشدار دادند و آزادی فوری رهبران و دیگر مسؤولان این جمعیت و در رأس آنها شیخ محمد علی محفوظ دبیر کل و سایر بازداشت شدگان را خواستار شدند .

خلیل مرزوق از رهبران جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین گفت :ادامه انقلاب به وحدت و پرهیز از تفرقه نیاز دارد. ادامه انقلاب به آگاهی و پرهیز از سردرگمی و برنامه ریزی نیاز دارد.

العالم در این گزارش ادامه داد: در همین راستا ، ائتلاف چهاردهم فوریه به برگزاری فعالیت‎های اعتراضی جدید با اسم هفته پایبندی به حق تعیین سرنوشت دعوت کرده است.

این ائتلاف اعلام کرد تبلیغات رسانه ای و میدانی خود را به منظور تدارک برای فعالیت بزرگ در جمعه آینده در شهر البدیع آغاز کرده است.

ائتلاف افزود: اکنون در حال تدارکات فنی و لجستیکی است تا فعالیت‎ها را در همه مناطق البدیع پوشش دهد .

این ائتلاف تصریح کرد‎ انقلاب بحرین تا تحقق اهدافش ادامه خواهد د اشت./902/د101/ک

ارسال نظرات