۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۱۴۶
نایب رییس مجلس:

اعلام وفاداری به مکتب اهل بیت در گرو پیوند با ولی فقیه است

خبرگزاری رساـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی امام خمینی(ره) را احیاگر نظریه سیاسی اهل بیت(ع) در دوران معاصر دانست و گفت: امام مکتب سیاسی شیعه را عینیت بخشید و ملت ما هم دریافت که در سایه معارف اهل بیت و قران باید این نظام اداره شود.
حجت الاسلام سيد محمد حسن ابو ترابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با خجسته میلاد امیرمؤمنان حضرت علی (ع)، مراسم بزرگ تجدید میثاق با ولایت و امامت شامگاه امروز در مصلی نماز جمعه کوت عبدالله اهواز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، جمعی از مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیوند ناگسستنی دین و سیاست، محور بودن دین در زیر بنای سیاست و زعامت پیشوایان معصوم(ع) را از مبانی اصلی تفکر سیاسی شیعی برشمرد و ابراز داشت: از نگاه اهل بیت(ع) دین و سیاست یک حقیقت انکارناپذیر و بهم پیوسته است.

وی تاکید کرد: اینکه ما سیاست را در کنار دیانت ذکر می کنیم، به معنای در کنار هم بودن نیست، بلکه به این معنا است که دین ریشه و بنیان سیاست اسلامی است.

ولایت فقیه تفسیر کلام امیرمؤمنان است

حجت‌الاسلام ابوترابی امامت و پیشوایی جامعه را مختص معصومان(ع) دانست و خاطرنشان کرد: بایستی جامعه به دست پیشوایی عادل، معصوم، متوجه ذات اقدس احدیت، بریده از دنیا، پیوند خورده با مبدا هستی و در اوج قله علم و عصمت و عدالت اداره شود و این حکم عقل و شرع است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می گوییم که پس از پیامبر(ص) باید پیشوایان معصوم در راس حکومت باشند به خاطر توانایی ها آن بزرگواران است و اینکه آنان ملاک زعامت را دارا هستند.

وی یادآور شد: بر اساس همین ملاک ها، در دوران غیبت امور جامعه اسلامی باید در دست فقیهی عادل، شجاع، مدیر، مدبر و بی اعتنا به دنیا باشد، در حقیقت ولایت فقیه تفسیر کلام امیرمومنان است که فرمودند تواناترین و شایسته ترین و کارآمدترین در فهم دین و اداره امور باید زمام جامعه را بدست گیرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی، امام خمینی(ره) را احیاگر نظریه سیاسی اهل بیت(ع) در دوران معاصر دانست و گفت: امام مکتب سیاسی شیعه را عینیت بخشید و ملت ما هم دریافت که در سایه معارف اهل بیت(ع) و قران باید این نظام اداره شود.

اقتدار در سایه پیوند ناگسستنی امام و امت رقم خواهد خورد

وی پاسداری از مکتب اهل بیت(ع) را در حراست از نظام اسلامی و انقلابی دانست و بیان داشت: اقتدار در سایه پیوند ناگسستنی امام و امت رقم خواهد خورد و ما نمونه های آن را در دوران دفاع مقدس در آزادی سازی خرمشهر در خوزستان مقاوم و قهرمان دیدیم، و آزادگان ما آن را در زندان های دشمن به منصه ظهور رساندند و باید قدر این نعمت بزرگ را دانست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بیعت با امام علی(ع) و اعلام وفاداری به مکتب امامت ولایت و پاسداری از آن در گرو تحکیم پیوند با نایب امام زمان(عج) در دوران غیبت  یعنی مقام معظم رهبری است.

خوزستان نماد دلباختگی به مکتب اهل بیت(ع) است

حجت‌الاسلام ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود خوزستان و اهواز را نماد مقاومت، استقامت و دلباختگی به مکتب اهل بیت(ع) و امیرمؤمنان(ع) دانست و بیان داشت: در این میان حضرت آیت الله موسوی جزایری نقش محوری و کلیدی در توسعه علمی، فرهنگی و سیاسی استان خوزستان ایفا کرده اند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)، بر تجدید بیعت با آرمان های امام و مقام معظم رهبری تاکید کرد./945/پ202/ج
ارسال نظرات