۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۲۶۶
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

گرانی کتاب بهانه معقولی برای نخواندن کتاب نیست

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با بیان این‌که گرانی کتاب بهانه معقولی برای نخواندن کتاب از سوی مردم نیست، گفت: کسی توان خرید کتاب را ندارد به راحتی می تواند از کتابخانه عمومی امانت بگیرد.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، روز گذشته در جلسه شورای کتابخانه های عمومی شهر هریس اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بهترین راهکار برای ارتقای بینش عمومی و مقابلعه با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر این‌که کتاب خوب معلم بشر برای زندگی سعادت‌مند است، خاطرنشان کرد: در مقابل، کتب ضاله و انحرافی نیز آفت جامعه بشری برای سعادت و تعالی است، چراکه یک کتاب مضر، فکر و ذهن نیروی خلاق و پویای جامعه را مورد هدف قرار می دهد.

حجت الاسلام احمدی گسترش فرهنگ عضویت در کتابخانه‌ها را یکی دیگر از روش‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و افزود: اگر بخواهیم فرهنگ عمومی جامعه ارتقا یابد، باید هرکس با وظایف فردی، اجتماعی و مدیریتی خود آشنا بوده و در ارتقای آن تلاش کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران گسترش کمی و کیفی انتشار کتب دینی و مفید به حال جامعه است، اما باید این واقعیت را قبول کنیم که تا نقطه آرمانی در زمینه مطالعه فاصله داریم.

وی گران بودن کتاب را بهانه نامعقولی برای عدم کتاب خوانی عنوان کرد و افزود: اگر در گذشته کتاب نسبتاً ارزان بود، در مقابل دسترسی به کتاب نیز به آسانی امروز نبود، اگر فردی هم توان خرید کتاب را ندارد به راحتی می تواند از کتابخانه عمومی امانت بگیرد.

همچنین حسن خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سخنانی از گسترش کتابخانه‌های عمومی در سراسر آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: وجود افراد صاحب نظر و فرهیخته در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی موجب پربار تر شدن فعالیت ها و تصمیمات شده و چنین افرادی برای منطقه نعمت بزرگی هستند.

وی ادامه داد: برنامه ها و طرح های جامع و اثربخشی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور طراحی شده که امیدواریم با اجرای مستمر و دقیق این طرح‌ها شاهد رونق کتاب خوانی در جامعه باشیم./935/پ203/س
ارسال نظرات