۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۳۲۹
در اعتکاف امسال؛

70 درصد معتکفان استان کرمان را جوانان تشکیل دادند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شرکت کردن بیش از 32 هزار نفر معتکف در مساجد استان گفت: در اعتکاف امسال 70 درصد معتکفان استان کرمان را جوانان تشکیل دادند.
مدير کل تبليغات کرمان حجت الاسلام عرب پور
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی عرب پور، اعتکاف را بهترین فرصت برای ترویج گفتمان دینی در جامعه دانست و بیان داشت: این سنت جوانان را با باورهای دینی، الهی، اعتقادی و مذهبی مأنوس می‌کند.

وی اعتکاف را بهترین فرصت برای ترویج گفتمان دینی دانست و ادامه داد: ماه رجب برترین ماه‌ها نزد خداوند است و انسان باید در این ماه در بهره‌گیری از حسنات تلاش کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان اظهار داشت: در مراسم اعتکاف امسال 32 هزار و 328 نفر شرکت کردند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 10 درصدی شرکت کنندگان بودیم، همچنین بیشتر شرکتکنندگان اعتکاف امسال از قشر جوان جامعه بودند که طبق آمار 26 هزار و 86 نفر از این افراد را نیز زنان تشکیل می دادند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی و مذهبی در این مساجد گفت: در سال جاری تبلیغات اسلامی کار نظارت بر برگزاری این مراسم ها را برعهده داشت و برگزاری مراسم به صورت غیر متمرکز انجام می‌شد. 

امام جمعه موقت کرمان در ادامه افزود: امسال در آیین اعتکاف این استان یکصد روحانی از حوزه‎های علمیه قم و کرمان برای فعالیت‎های فرهنگی حضور داشتند./918/د101/س
ارسال نظرات