۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۳۷۳
امام جمعه کازرون:

گرفتار شدن مسؤولان به اشرافی‌گری و غرور سبب ناامیدی مردم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون بر ضرورت تبعیت مسؤولان از رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد و با بیان این‌که زندگی مسؤولان باید هم سطح و یا پایین تر از عموم مردم باشد‌ گفت: اگر مسؤولی گرفتار ممنوعیت‌ها شود بزرگترین گناه را مرتکب شده است.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون


حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: دشمنان از اسلام ناب که آگاهی بخش ملت‌ها است می‌ترسند نه از بمب هسته‌ای.

امام جمعه کازرون ادامه داد: امروز دشمنان از اسلامی می‌ترسند که سبب شده ملت‌های منطقه با شعار «الله اکبر» بعد از نماز جمعه به میادین بیایند و دیکتاتورها و مستکبران را سرنگون کنند، این اسلامی است که منافع استکبار را به خطر انداخته و از آن ترس دارند.

حجت‌الاسلام خرسند به بهانه‌جویی‌های غرب درباره وجود سلاح هسته‌ای در ایران اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان می‌دانند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نسیت، چراکه انقلاب ما عقیدتی و فرهنگی  و قدرت ما به خاطر حضور مردم و دفاع آنها از ارزش‌های اسلامی است.

وی با بیان این‌که بمب هسته‌ای برای هیچ کشوری مصونیت به همراه ندارد و امروز قدرت‌های هسته‌ای جهان در بحران‌های داخلی گرفتار شده‌اند، گفت: مردم این کشورها از سردمداران خود ناراضی هستند و مشاهده می‌کنیم سلاح هسته‌ای مشکلات آنها را برطرف نمی‌کند.

امام جمعه کازرون در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غرور، توقف، خودمحوری، غفلت، دنیا طلبی و تلاش برای کسب محبوبیت از جمله ممنوعیت‌ها برای مسؤولان است، اشاره و تصریح کرد: اگر مسؤولان دچار این ممنوعیت‌ها شوند قطعاً در روند حرکت نظام مشکل ایجاد خواهد کرد و اعتماد مردم نسبت به نظام از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام خرسند همچنین افزود:‌ مردم سرمایه‌های نظام هستند و اگر ببینند مسؤولان نظام دچار اشرافی‌گری، لذت جویی و غفلت شده‌اند ناامید می‌شوند و این رفتار غلط به بدنه جامعه نیز رسوخ پیدا خواهد کرد.

وی از اشرافی‌گری و خود برتر بینی برخی از مسؤولان انتقاد کرد و با بیان این‌که زندگی آنها باید همسطح و یا پایین تر از عموم مردم باشد، اظهار کرد: بعضی از مسؤولان خود را طبقه برتر می دانند و ارتباط آنها با مردم قوی نیست.

امام جمعه کازرون با اشاره به این‌که اشرافی‌گری در میان مسؤولان از دولت های پیش آغاز شده و امروز دسترسی به یک وزیر، نماینده وزیر و نماینده مجلس در برخی از نقاط مشکل است، گفت: جدای از سفرهای استانی که به صورت کلی با مردم دیدار می‌کنند و اقدام مناسبی است، بی توجهی به مردم در میان دستگاه‌های اجرایی نیز قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری هشدار دادند اگر به چیزی که داریم راضی شویم شکست می خوریم حرکت مسؤولان باید به سمت قله باشد و حق توقف نداریم و در این راه باید الگوی ما روش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که برگرفته از سیره معصومان(ع) است باشد.

حجت‌الاسلام خرسند در پایان تأکیدات مقام معظم رهبری به مسؤولان را تکلیف آور خواند و ابراز داشت: اگر مسؤولی گرفتار این ممنوعیت‌ها شود بزرگترین گناه را مرتکب شده است، مسؤولان باید مراقبت کنند تا مردم را نسبت به آینده نظام امیدوار کنند./927/ت302/ج

ارسال نظرات