۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۵۵۲

درخواست اسراییل برای مداخله نظامی در سوریه

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر رژیم اشغالگر خواستار مداخله نظامی خارجی در سوریه شد.
انفجارهاي سوريه


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، نخست وزیر رژیم اشغالگر در حالی خواستار مداخله نظامی خارجی در سوریه شد، که این رژیم طی چند دهه گذشته با استفاده از سکوت مجامع بین المللی و هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای خود، همچنان به جنایات وحشیانه علیه مردم فلسطین ادامه می دهد و کشورهای منطقه را تهدید می کند.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد: حکومت سوریه غیرنظامیان را با حمایت ایران و حزب الله به قتل می رساند.

از سوی دیگر شائول موفاز معاون نتانیاهو به رادیو ارتش اسراییل گفت: امروز در سوریه نسل کشی جریان دارد لذا سکوت قدرتهای جهانی مغایر با منطق انسانی است.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته نه چندان دور، قدرتهای جهانی راهکار مداخله نظامی را در لیبی برگزیدند، لذا برای سرنگونی نظام اسد، مداخله نظامی فوری ضروری است.

درحالیکه حمایت تسلیحاتی و مالی عربستان و قطر با همدستی و کمک ترکیه و آمریکا در اعزام مزدوران تروریست به داخل سوریه، عامل اصلی بحران این کشور به شمار می آید؛ موفاز مدعی شد: بدتر از آن، موضع روسیه است که از یک سو کشتار را محکوم می کند اما از سوی دیگر به تسلیح نظام اسد ادامه می دهد، در بهترین حالت این امر بی مسئولیتی، و در بدترین حالت شرکت در قتل به شمار می آید.

دانی ایالون وزیر خارجه رژیم اشغالگر نیز به همین رادیو گفت: اسراییل آماده اعطای کمک بشردوستانه به قربانیان خشونت در سوریه است.

به گفته ایالون، این رژیم با صلیب سرخ جهانی و سایر سازمان های انسان دوست تماس گرفته و درخواست کرده زمینه انتقال مجروحان به اردن فراهم شود./902/ب303/ک

ارسال نظرات