۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۶۷۳

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبر گزاری رسا ـ شرکت بیش از 89 هزار نفر در بسیج سازندگی مدارس خوزستان، برگزاری همایش مسؤولان ستاد عتبات عالیات خوزستان در اهواز و شرکت بیش از 89 هزار نفر در اردوهای طرح هجرت، از عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ذوالفقار کیانی، رییس امور فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان، امروز در گردهمایی توجیهی طرح هجرت بسیج سازندگی، از معرفی 478 عرصه کاری در مدارس برای اجرای طرح هجرت 3 با همکاری بسیج سازندگی استان خبر داد و اظهار داشت: پس از بررسی و پالایش دقیق، اولویت‌های کاری در این عرصه‌ها به بسیج سازندگی اعلام شد تا در تابستان امسال با همکاری دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی در زمینه‌های مورد نظر فعالیت‌های عمرانی مدارس انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته افزود: از مسؤولان بسیج سازندگی درخواست داریم که کارهایی را از دانش‌آموزان درخواست کنند که توانایی انجام آنها را در زمینه هجرت و سازندگی داشته باشند.

این مقام مسؤول اولویت‌های سازمان آموزش و پرورش در طرح هجرت 3 را ساخت محراب برای نمازخانه‌ مدارس، احداث تریبون و جایگاه، نصب میله پرچم برای اجرای برنامه‌های صبحگاهی، زیباسازی وشعار نویسی، خط کشی زمین های ورزش مدارس، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و نصب دستگاه صابون مایع اعلام کرد.

کیانی اظهار داشت: در سال جاری در یک اقدام ابتکاری در مدارسی که با نام شهید مزین هستند، بر روی تابلویی مشخصات و فرازهایی از وصیتنامه آن شهید نگارش و در ورودی مدرسه نصب می‌شود.

وی بر هماهنگی و همکاری میان سپاه و سازمان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای اجرای هر چه بهتر اردوهای طرح هجرت 3 تاکید و اظهار امیدواری کرد: در پایان تابستان شاهد مدارس خوب و آماده برای آغاز سال تحصیلی و رضایت دانش‌آموزان و شرکت کنندگان در طرح هجرت باشیم.

کیانی در پایان سخنان خود همکاری سپاه با آموزش و پرورش برای ساختن ایران اسلامی و تربیت نسل آینده‌ساز کشور را ارج نهاد و از فرماندهی سپاه ولی عصر (عج) و مسؤولان بسیج سازندگی خوزستان قدردانی کرد.

قابل ذکر است اردوهای طرح هجرت 3 بسیج سازندگی به منظور اقدامات عمرانی در مدارس در فصل تابستان با بکارگیری دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی از سال 85 در خوزستان با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج سازندگی استان آغاز شده است.

شرکت بیش از 89 هزار نفر در اردوهای طرح هجرت

همچنین سرهنگ عبدالله مدملیل، مسؤول بسیج سازندگی خوزستان، در ابتدای این مراسم از اجرای اردوهای طرح هجرت 3 با استعداد 89 هزار و 869 نفر بسیجی در تابستان امسال خبر داد و اظهار داشت: این تعداد در قالب اردوهای یک، ده و پانزده روزه برای مشارکت در طرح‌های عمرانی اعزام می‌شوند.

وی با تفکیک تعداد نفرات و اردوها گفت: در اردوهای یکروزه در کل 53 هزار و 161 نفر در قالب طرح حلقه‌های صالحین و گروه‌های 22 نفره حضور خواهند داشت.

این مقام مسؤول تعداد شرکت کنندگان در اردوهای 10 روزه را 25 هزار و 259 نفر شامل دانش‌آموز و طلبه اعلام کرد و بیان داشت: علاوه بر این، 11هزار و 411 نفر نیز شامل پیشکسوتان، مداحان، دانشجویان، دانش‌آموزان، ورزشکاران، مهندسان و هنرمندان در اردوهای 15 روزه با بسیج سازندگی همکاری می‌کنند.

مدملیل تصریح کرد: براساس تفاهمنامه مبادله شده میان بسیج سازندگی و آموزش و پرورش خوزستان، آموزش و پرورش موظف است 1.5 میلیارد تومان به طرح اردوهای هجرت اختصاص دهد و ما پیگیر جذب این اعتبار هستیم.

مسئول بسیج سازندگی خوزستان با بیان این که عرصه فعالیت اجرایی عمرانی مدارس و اعتبار هر مدرسه دقیق مشخص و ابلاغ شده است، گفت: آموزش و پرورش نواحی و شهرستان‌ها مسؤولیتی در قبال اعتبار ندارند و از طریق سپاه بر اساس سهمیه مشخص شده اعتبار داده می‌شود.

مدملیل زمان آغاز طرح اردوهای هجرت 3 را اول تیرماه اعلام کرد و گفت: به همین مناسبت مراسم افتتاحیه طرح در استان برگزار می‌شود.

گفتنی است اردوهای طرح هجرت 3 بسیج سازندگی به منظور اقدامات عمرانی در مدارس در فصل تابستان با بکارگیری دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی از سال 85 در خوزستان با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج سازندگی استان آغاز شده است.

همایش مسؤولان ستاد عتبات عالیات خوزستان در اهواز برگزار شد

بنا بر این گزارش همایش مسئولان ستاد عتبات عالیات استان خوزستان به‌ منظور بررسی عملکرد این ستاد امروز 24 خردادماه در اهواز برگزار شد.

محمدتقی چهارمحالی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، با اعلام خبر این همایش اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به‌صورت ماهانه اقدام به برپایی همایش با هدف بررسی عملکرد خود می‌کند.

وی در ادامه افزود: همایش مسؤولان ستادهای عتبات عالیات شهرستان‌های استان خوزستان در سپاه ناحیه امام حسین(ع) اهواز برگزار شد.

چهارمحالی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش بررسی عملکرد گذشته ستاد عتبات عالیات خوزستان و برنامه‌ریزی به جهت ادامه فعالیت هدفمند در آینده بود.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در پایان سخنان خود عنوان کرد: مسؤولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های استان خوزستان و مسؤولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان در شرکت نفت، شرکت فولاد خوزستان، اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان حضور داشتند که رویکردهای خوبی در زمینه های مختلف اتخاذ شد./9465/د101/ب

ارسال نظرات