۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۷۱۷
در آستانه شهادت امام هفتم؛

پرچم سیاه بر فراز گنبدهای امامان کاظمین برافراشته شد

خبرگزاری رسا ـ پرچم های سبز رنگ گنبدهای امامین کاظمین (ع) در آستانه شهادت امام موسی کاظم (ع) با پرچم های سیاه رنگ تبدیل شدند.
کاظمين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرچم های مشکی در آستانه فرارسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع)، شب گذشته بر فراز گنبدهای مقدس امامین کاظمین در این شهر مقدس به اهتزاز درآمد.

تولیت آستان مقدس کاظمین در آستانه فرارسیدن شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان هدایت و ولایت، پرچم های گنبدهای مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) را تبدیل و پرچم های سیاه را به نشانه عزاداری بر فراز این گنبدها بر افراشت.

این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و مداحی مداحان اهل بیت (ع) و با حضور علما، استادان و طلاب علوم دینی و جمع کثیری از سوگواران و عزاداران برگزار شد.

فاضل الانباری، تولیت آستان مقدس امامین کاظمین (ع) در این باره گفت: امروز در این مکان مقدس در سرزمین کاظمین، دیار علما و شهدا و آزادگان جمع شده ایم تا بیعت مجددی با شجره پاک و مطهر اهل بیت (ع) داشته باشیم و در رثای امامی که در زندان به شهادت رسید به سوگواری بپردازیم.

وی افزود: برنامه های ویژه ای در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در بارگاه مطهر این امام تدارک دیده شده است که تبدیل پرچم و برافراشتم پرچم های سیاه بر روی گنبد از اولین برنامه های این تولیت به شمار می آید.

گفتنی است عاشقان و سوگواران خاندان عصمت و طهارت با وجود گرمای شدید از شهرهای مختلف عراق با پای پیاده و در میان استقبال و پذیرایی هیئت های عزاداری به سوی کاظمین روانه شده اند./980/ب912/ک


ارسال نظرات