۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۰۸۰۷

آیت الله حکیم انفجارهای تروریستی علیه زائران امام کاظم را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، انفجار تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم (ع) در شهرهای مختلف عراق را به شدت محکوم و بر لزوم برخورد قاطع با عوامل این جنایت تاکید کرد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور پیامی انفجارهای تروریستی روز گذشته علیه زائران بارگاه مطهر امام موسی کاظم (ع) را به شدت محکوم و بر لزوم هوشیاری مسوولان و برخورد قاطع با عوامل این جنایت ها تاکید کرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: تروریست ها و تکفیری ها همچنان به شیوه جنایتکارانه خود برای هدف قرار دادن پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) ادامه می دهند و روز گذشته نیز تعدادی از شهروندان بی گناه مناطق مختلف عراق مورد هدف قرار گرفتند که اکثر آنان را زائران بارگاه مطهر امام موسی کاظم (ع) تشکیل داده و حدود سیصد تن از کودکان و زنان و کهنسالانی که برای زیارت این امام رهسپار کاظمین شده بودند شهید و زخمی شدند.

حضرت آیت الله حکیم افزود: این فداکاری های عظیم بدون شک هدر نرفته و در پرونده آخرت که همه اعمال در آن گنجانده می شوند نیز درج خواهند شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بنده این فعالیت های تروریستی و عوامل آن را محکوم ساخته و از جریان های مرتبط می خواهم در برابر این جنایتکاران با جدیت ایستادگی کنند و آنان را به سزای اعمال خود برسانند، همچنین از مسوولان می خواهم که برحذر باشند و اجازه تکرار چنین جنایت هایی و کشته شدن افراد بی گناه را ندهند.

در بخش پایانی این پیام تاکید شده است: از خداوند متعال می خواهم روح شهدا را قرین رحمت خود قرار داده و آنان را با پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) محشور سازد و مجروحان را شفا دهد و به خانواده های شهدا نیز صبر و پاداش دهد.

گفتنی است بر اثر حمله های تروریستی در شهرهای مختلف عراق که در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) رخ داد بیش از 70 تن کشته و 293 تن دیگر مجروح شدند.

دو حسینیه در شهر حله در استان بابل در این جنایت ها تخریب شده و تعدادی از زائران امام موسی کاظم (ع) که در آستانه سالروز شهادت این امام همام با پای پیاده عازم کاظمین بودند نیز شهید و زخمی شدند./980/ب911/ک

ارسال نظرات