۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۰۸۵۷

روژه گارودی نویسنده و فیلسوف مسلمان فرانسوی در گذشت

خبرگزاری رسا ـ روژه گارودی، نویسنده و فیلسوف مسلمان فرانسوی و مخالف مشهور هولوکاست، در منزل خود در پاریس، دار فانی را وداع گفت.
روژه گارودي


به گزارش خبرگزاری رسا، روژه گارودی، فیلسوف مسلمان فرانسوی مخالف با هولوکاست در سن 99 سالگی در پاریس درگذشت.

روژه گارودی، فیلسوف و اندیشمند فرانسوی به دلیل مخالفت با مساله هولوکاست و ابراز تردید در صحت واقعه هولوکاست شهرت جهانی داشت.

وی اولین اقدام عملی خود را در مخالفت با اشغال فلسطین با مقاله‌ای تحت عنوان "معنی خصومت اسرائیل بعد از جنایت‌های لبنان" منتشر کرد و در آن با اشاره به جنایت‌های صبرا و شتیلا به مخالفت با مواضع رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان پرداخت.

گفتنی است، خبرگزاری‌های فرانسه که همه اخبار مهم و غیرمهم جهان را به سرعت مخابره می‌کنند، با مشخص کردن چهره صهیونیستی خود، پس از دو روز از درگذشت این چهره سرشناس، هیچ خبری در این‌باره منتشر نکرده‌اند و فقط تعدادی از رسانه‌های اسلامی این کشور درباره درگذشت گارودی به اطلاع‌رسانی پرداخته‌اند.

وی در سال 1996 نیز کتابی با عنوان افسانه‌های تشکیل دهنده سیاست اسرائیل، مساله هولوکاست را به چالش کشید و اعلام کرد که این مساله دروغ است و آمار و تعدادی که یهودیان از قربانیان هولوکاست منتشر می‌کنند، صحیح نیست و بیشتر تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای صهیونیسم است؛ این مساله باعث واکنش‌های شدید در میان جوامع یهودی و طرفداران صهیونیست‌ها شد.

لازم به ذکر است، گارودی در سال ‏1913 در شهر مارسی به دنیا آمد و در سال 1963 دکتری خود را در رشته فلسفه گرفت.

وی ابتدا از پیروان سرسخت کمونیسم بود، تا جایی که به عضویت کمیته مرکزی‏ حزب کمونیست فرانسه درآمد. وی همچنین عضویت در مجلس ‏مؤسسان، نمایندگی مجلس ملی و نیز مجلس سنای فرانسه را تجربه کرد.

روژه گارودی در سال 1982 به دین مبین اسلام گروید و نام رجاء را برای خود انتخاب کرد./982/ب901/ک

ارسال نظرات