۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۹۴۵
رایزن فرهنگی ایران در باکو:

هنرمندان متعهد به زمان‎شناسی توجه جدی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اجاق‌نژاد هنرمندان متعهد را سربازان نظام اسلامی در عرصه جنگ نرم با دشمنان دانست و گفت: توجه به مؤلفه‎های دینی در امور فرهنگی و هنری ضروری است.
حجت الاسلام سيدعلي‌اکبر اجاق نژاد، رايزن فرهنگي ايران در کشور در جمهوري آذربايجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سیدعلی اکبر اجاق نژاد، رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز در دیدار مسؤولان حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: در دیدگاه مبانی متعالی اسلام هنرمند متعهد از جایگاهی ارزنده و تاثیرگذار برخوردار است.

وی هنرمندان متعهد را سربازان نظام اسلامی در عرصه جنگ نرم با دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: زمان شناسی و مدیریت منابع انسانی در مسائل فرهنگی با توجه به پیچیدگی های جهان معاصر ضروری است؛ از این رو نیازمند تربیت هنرمندانی متعهد برای مقابله جدی با جنگ فرهنگی دشمنان اسلام هستیم.

رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان افزود: باید با نگاه موشکافانه به پدیده های اجتماعی و فرهنگی و همچنین با تکیه بر داشته های دینی و ملی برنامه ریزی دقیق میان مدت و بلند مدت در عرصه های فرهنگی داشته باشیم.

وی خواستار توجه به مؤلفه‌های دینی در امور فرهنگی و ویژه برنامه های هنری شد و خاطرنشان کرد: هنری دینی، تعهدآفرین است، در غیراین صورت تنها عامل تعالی بشریت نخواهد بود، بلکه موجب انحراف از ارز‌ش‌ها و کرامت واقعی انسان نیز می شود.

حجت الاسلام اجاق نژاد با تأکید بر این‌که اردبیل همواره در طول تاریخ مهد پرورش علما، اندیشمندان، هنرمندان و شخصیت‌های برجسته هنری بوده است، اظهار داشت: اردبیل با مداحان، مرثیه‌سرایان و شعرای دینی خود در جهان تشیع شناخته شده است، که نشان از ظرفیت بالای هنری دینی میان مردم این منطقه دارد.

وی با تأکید بر بهره مندی از تجربیات پیشکسوتان عرصه هنر دینی در اردبیل افزود: شعر شاعرانی همچون شاهی و مداحانی همچون سلیم موذن‌زاده گویای این حقیقت است که ظرفیت های بزرگی در تربیت هنرمندان دینی وجود دارد، به یقین این روند در آینده نیز با درخشش شاگردان این بزرگان ادامه خواهد یافت.

همچنین ساسان ناطق، رییس حوزه هنری استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه هنری و دستاوردهای ملی و بین المللی هنرمندان جوان استان اظهار داشت: ایجاد تعامل فرهنگی بر پایه عزت و نشر مفاهیم معنوی در اولویت برنامه های فرهنگی قرار دارد./935/پ203/س

ارسال نظرات