۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۰۱۹
امام جمعه شاهین‎دژ:

بعثت پیامبر اعظم آغاز جریان بیداری انسانی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهین‌دژ هدف و فلسفه مهم بعثت پیامبران را رهایی انسان از جهالت و گمراهی های دنیای مادی به سوی رستگاری و سعادت ابدی بیان کرد.
حرم مطهر نبوي در مدينه
حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: بعثت یعنی عنایت خداوند به مخلوقات، بعثت در واقع اثبات کننده این مهم است که خداوند هیچ گاه انسان و جوامع بشری را بدون راهنما و پیشوا و هدایت کننده رها نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بعثت برای همه پیامبران بوده است، گفت: اما خداوند درباره بعثت پیامبر گرامی اسلام در آیه 164 سوره مبارکه آل عمران می فرماید؛ به یقین خدا بر مؤمنان منت نهاد که پیامبرى از خودشان در میان آنان برانگیخت تا آیات خود را بر ایشان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد به یقین پیش از آن در گمراهى آشکارى بودند.

وی در ادامه اظهار داشت: با این استناد قرآنی می توان دریافت که بعثت نبی اسلام(ص) یک منت عظیم بر مسلمین است تا هم در دنیا صاحب عزت باشند و هم در آخرت به سعادت و رستگاری ابدی در پرتو رهنمودهای پیامبر اسلام دست یابند.

این مسؤول به ویژگی های اخلاقی و منحصر به فرد پیامبر گرامی اسلام در نوجوانی و جوانی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت محمد(ص) در اوج جوانی و نوجوانی خود در فضای حاکم بر فرهنگ جزیره العرب لقب امین داشت و در زمانی که هنوز به مقام نبوت و رسالت مبعوث نشده بود با تشکیل گروهی در مکه حفاظت از جان، مال و ناموس زائران و افرادی که برای کسب کار و تجارت به شهر مکه رفت و آمد و آمد داشتند را وظیفه خود می دانستند.

حجت الاسلام باقری خودسازی و ارتباط تنگاتنگ پیامبر گرامی اسلام با خداوند را یکی دیگر از شاخصه های رفتاری ایشان ذکر و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم از حضرت محمد(ص) به عنوان با اخلاق ترین انسان ها یاد کرده است.

امام جمعه شاهین دژ با اشاره به حدیث ثقلین که در آن پیامبر(ص) قرآن و اهل بیت(ع) را دو امانت گرانبها در میان امت اسلامی معرفی کرده است، گفت: پایبندی و صیانت از سنت های حسنه پیامبر گرامی(ص) برای برخورداری از جامعه با محوریت فضائل نبوی و علوی از ضرورت های مهم است، البته قیام امام حسین(ع) که با هدف زنده نگاه داشتن دین جد بزرگوار خود صورت گرفته تنها گوشه کوچکی از ره آورد مهم بعثت پیامبر یعنی همان بیداری امت ها در برابر طاغوتیان زمان خویش است./936/ت302/س
ارسال نظرات