۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۰۴۴
عضو هیأت علمی مؤسسه سبطین:

پیامبر اکرم تبیین کننده کامل‌ترین قانون حقوق بشر بر روی زمین است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه جهانی سبطین گفت: پیامبر اکرم‌(ص) تبیین کننده کامل‌ترین و مدون‌ترین قانون حقوق بشر یعنی قرآن بر روی زمین است، حقوق بشری که قانون حقوق بشر فعلی ذره‌ای از عدالت و انصاف آن را ندارد.
مبعث


حجت الاسلام سید علاءالدین موسوی اصفهانی، عضو هیأت علمی مؤسسه جهانی سبطین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک سالروز بعثت نبی اکرم(ص) گفت: اخلاق منحصر به فرد، چهره بشاش، زیبا و نورانی پیامبر که همیشه همراه با تبسم بود، در دورانی که خشونت، بدرفتاری و بداخلاقی تبدیل به سیره عملی مردم شده است، از ایشان انسانی متمایز و محبوب ساخت.

وی با بیان این‌که روی گشاده و مهربان،یکی از علل و عوامل مهمی بود که سبب شد مردم عرب جاهلیت از پیامبر اکرم‌(ص) به عنوان فرستاده خدا استقبال کنند، افزود: آن حضرت در ابتدا از خانواده‌ای با اصالت و منزلت، دیده به جهان گشودند و از همان دوران کودکی به خاطر راستگویی و امانتداری به محمد امین معروف شدند.

عضو هیأت علمی مؤسسه جهانی سبطین تصریح کرد: پیامبر اکرم‌(ص) اسوه و قدوه، در قله و بالاترین مرتبه سجایای اخلاقی قرار داشتند؛ به حدی که خداوند تبارک و تعالی در شأن ایشان می‌فرمایند «اِنَّک لَعَلى خُلُقٍ عَظیمٍ» و همین امر، بزرگترین عامل برای جلب قلوب مردم به سوی ایشان و رسالتشان بود.

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم‌(ص) قلوب مسخ شده جاهلیت را نرم و متوجه به سجایای فراموش شده اخلاقی کرد، ابراز داشت: توجه به همین سجایای اخلاقی و به دنبال آن توجه به چیستی و چرایی زندگی انسان در این دنیا، با یادآوری آیه «لقد من الله على المؤمنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلو علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفى ضلال مبین» بیشتر روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی اصفهانی در ادامه توجه به دو هدف بعثت و رسالت پیامبران را با اهمیت دانست و تأکید کرد: مهمترین هدف بعثت پیامبران یکتاپرستی و ایجاد روح عبودیت و بندگی در انسان‌ها است که همین امر سبب جلوگیری از عصیان و طغیان انسان می‌شود.

وی، ترسیم راه درست زیستن و ایجاد قانون بدون خدشه برای رسیدن به کمالات انسانی و جلوگیری از ضلالت، گمراهی و اسارت در بند شیطان را دومین هدف از رسالت پیامبران عنوان کرد.

این استاد حوزه اضافه کرد: با نظر به سرزمین حجاز در آن زمان و اوضاع جاهلیت و دوری از تمدن بشری به این نتیجه می‌رسیم که پیامبر اکرم(ص) در بدترین نقطه مکانی و زمانی جهان مبعوث به نبوت شدند؛ به طوری که ایشان در این‌باره می‌فرمایند «هیچ پیامبری همانند من مورد آزار و اذیت قرار نگرفت».

وی گفت: پیامبر اکرم‌(ص) در زمانی که شرک و بت پرستی جزیرة العرب را فرا گرفته بود و زنده به گور کردن دختران و خرافه پرستی، ارزش تلقی می‌شد و بشر دوران جاهلی، در منجلاب فرو می‌رفت، کامل‌ترین و مدون‌ترین قانون حقوق بشر یعنی قرآن را بر روی زمین از طرف خداوند تبیین کرد؛ حقوق بشری که قانون حقوق بشر فعلی ذره‌ای از عدالت و انصاف آن را ندارد. /9201/ت302/ن

ارسال نظرات