۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۳۱۱۴۱
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

ولایت تداوم بخش رویداد تاریخی بعثت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ولایی گفت: رسالت ولی فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) همان مسیر مورد تاکید ائمه اطهار و فلسفه بعثت رسول اکرم(ص) است.
حجت الاسلام ولايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در جمع شورای نمایندگی ولی فقیه در حوزه های بسیج سپاه ناحیه مرند، اظهار داشت: بعثت حضرت رسول اکرم(ص)، هدیه بی همتای خداوند متعال برای بشریت و در واقع برای کل کائنات است.

وی با تشریح فلسفه بعثت رسول الله خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) به‌قدری عظیم است که کل وقایع هستی به نوعی متاثر از آن است و واقعه ای به عظمت و برکت بعثت از بدو خلقت تا قیامت وجود ندارد، چراکه سرآغاز تحول فکری و عقیدتی بشریت بوده است.

حجت الاسلام ولایی با بیان این‌که وجود مبارک حضرت محمد امین(ص) بزرگترین معجزه و نشانه برای اثبات مساله وجود خداوند یکتا است، تصریح کرد: امامت و ولایت پس از ارتحال آخرین پیامبر الهی، ضمانت هدایت و تعالی بشریت بوده است، در واقع فسلفه بعثت که همان هدایت انسان‌ها از جهل به رستگاری است، با امامت و ولایت ادامه دارد.

وی ادامه داد: ملاک و معیار سنجش اعمال انسان‌ها بعد از بعثت، انطباق با رفتار و کردار پیامبر گرامی اسلام(ص) است، از سوی دیگر سیره ائمه اطهار تجلی سنت نبوی بوده است، اگر بتوانیم زندگانی خود را با شاخص‌های ولایت منطبق کنیم، قطعا راه سعادت را طی خواهیم کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آحاد جامعه اسلامی باید تبعیت از ولایت فقیه را بر خود یک تکلیف مهم بدانند، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت فقیه در میدان عمل و با حرکت در مسیر ولایت و عمل به رهنمودهای ولی فقیه مشخص می شود.

حجت الاسلام ولایی با بیان این‌که رسالت ولی فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) همان مسیر مورد تاکید ائمه اطهار و فلسفه بعثت رسول اکرم(ص) است، گفت: ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری مقدمه حرکت در صراط مستقیم الهی و سفارش شده از سوی قرآن، نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار است.

وی ولایت پذیری و ولایت مداری مردم را عامل شکست استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: پیروی از خط ولایت فقیه عامل تداوم و پایداری انقلاب بوده و مردم آگاه و با بصیرت کشور با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب، دشمنان انقلاب را در انجام تمام مراحل و پی‌ریزی دسیسه‌ها ناامید می‌کنند./935/پ203/ب
ارسال نظرات