۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۳۱۲۰۲
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

شهید بهشتی پایه‌گذار نظام عدالت اسلامی در کشور بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با سخنرانی آیات جنتی و خاتمی در استان خبر داد.
شهيد بهشتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفتم تیر در رشت، با بیان این که امام راحل شهید مطهری را پاره تن و حاصل عمر خود می‌دانستند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از شهید بهشتی به عنوان یک ملت یاد می‌کردند و این مسأله نشان می‌دهد انسان می‌تواند آنقدر روح بزرگی داشته باشد که نقش یک ملت را در اثرگذاری ایفا کند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مظلومیت شهید بهشتی در کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بهشتی تهمت‌های فراوان و ناسزاهای بسیاری را به جان خرید و در راه اعتقاد و آرمان خود تا پای جان ایستاد و هزینه آن را پرداخت.

وی ادامه داد: ایستادن پای اعتقاد و ایمان یکی از شاخصه‌های انسان‌های اهل ایمان است و آنها که حاضر نیستند برای اعتقاد و ایمان خود هزینه کنند باید در این ایمان مقداری تردید داشته باشند.

حجت الاسلام اشجری، بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی معتقد بود افراد باید وظیفه خود را انجام دهند و خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند.

مسؤول شورای هماهنگی گیلان، شهید بهشتی را یکی بزرگ‌ترین شخصیت های انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی سیاست های کلان کشور را تنظیم و با مدیریت و محوریت ولایت اجرا می کرد.

وی، شهید بهشتی را پایه‌گذار نظام عدالت اسلامی در کشور دانست و گفت: شهید بهشتی با وارد کردن مبانی و ارزش‌های اسلامی در دستگاه قضایی کشور، پایه‌گذار ساختار نظام عدالت در کشور بود.

حجت الاسلام اشجری در ادامه بیان داشت: حسن عضدی، سیف‌الله عبدالکریمی، محمدصاق اسلامی گیلانی و جواد سرافراز از شهدای گیلانی واقعه هفتم تیر بودند که به این شهیدان خیلی پرداخته نشده است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با سخنرانی آیت‌الله جنتی در صبح روز سه‌شنبه ششم تیر در مهدیه رشت خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این آیت الله سید احمد خاتمی نیز پنج سخنرانی در شهرستان‌های رشت، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و شفت خواهد داشت.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به ساخت مستند شهید عضدی در صدا و سیمای مرکز گیلان، خاطرنشان کرد: ساخت مستند شهید عضدی از مصوبات سال گذشته ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر در گیلان بوده و هنوز این امر محقق نشده است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر ادامه آرمان و اندیشه‌های شهید بهشتی تاکید کرد و یادآور شد:  ویژه‌ برنامه‌هایی برای بزرگداشت شهدای هفتم تیر در دیگر شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

مهدی سعادتی، استاندار گیلان نیز در این جلسه، هفتم تیر را فرصت خوبی برای بازخوانی دوباره اندیشه‌های شهید بهشتی و یاران امام راحل دانست و گفت:
 عمر کوتاه خدمتی شهید بهشتی در حوزه، دانشگاه و نظام منشأ آثار ارزشمندی بوده است.


استاندار گیلان هدف همه توطئه‌های دشمنان را براندازی نظام عنوان کرد و با بیان این که هم‌اکنون نیز دشمن به دلیل نتیجه نرسیدن در توطئه‌های قبلی خود موضوع هسته‌ای را بهانه قرار داده است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رهبری در حفظ انقلاب ابراز کرد: در تمام این سال‌ها و با وجود همه توطئه‌ها، اگر هدایت‌های امام خمینی (ره) و جانشین بر حق ایشان نبود انقلاب اسلامی ایران از دست می‌رفت.

سعادتی با بیان این که خون مقدس شهدای هفتم تیر منافقان را رسوا کرد، ادامه داد: در کنار ولایت‌پذیری مردم عنصر بصیرت نیز نقش تضمین‌کننده‌ای در تثبیت و حفظ انقلاب دارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات