۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۲۷۴
امام جمعه نکا:

ابزار به‌روز و هدف‌گذاری مناسب تأثیرگذاری تبلیغ دینی را دو چندان می‎کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.
امام جمعه نکاء
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لایینی شب گذشته در دیدار با کارکنان تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی افزود: خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی با کمبود اعتبارات و نیروی انسانی خدمات چشمگیری به اسلام و مسلمین کرده است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف این سازمان خاطرنشان کرد: ساماندهی مداحان و هیأت های مذهبی، یکی از کارهای ماندگار این سازمان است که باید نظارت و مدیریت مناسب برآن اعمال شود.

امام جمعه نکا با بیان این که گسترش فرهنگ نماز در جامعه نیز باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: گسترش فرهنگ نماز در جامعه از جمله امور مهم دینی است که باید با همکاری نهادهای دیگر اجرایی شود.

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: توجه به امور دینی در جامعه و گسترش آن در جامعه از مسائل مهم امروز جامعه در رویارویی با جنگ نرم دشمن است و باید در این رابطه با همه توان وارد شویم و برنامه های ضد فرهنگی دشمن را بمباران تبلیغاتی دینی کنیم.

حجت الاسلام محمدی لایینی، افزود: خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی در ارائه برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه، کارنامه مقبولی از خود به جا گذاشته است و باید در این راستا با ارائه یک برنامه مدون برای سامان دادن امر تبلیغ در این رابطه تلاش شود.

رییس دفتر شورای نگهبان در مازندران در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی‌های یک مبلغ دینی اشاره کرد و با بیان این که شناخت و فهم مناسب از دین و اندیشه های اسلامی مهم ترین شرط تبلیغ برای یک مبلغ است، گفت: یک مبلغ دین باید در ابتدا درک و فهم درستی از مفاهیم دینی داشته باشد تا بتواند اندیشه های اصیل اسلامی را در سطح جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام لائینی، آشنایی یک مبلغ با مهارت‌های تبلیغی در ‌دوران تحصیل را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ موفق باید از یک روش تبلیغی مناسبی در جهت ترویج مبانی دینی در سطح جامعه برخوردار باشد تا بتواند در این عرصه موفق عمل کند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که اگر برنامه های تبلیغی ما فاقد هدف گذاری و ابزار باشد به یقین راهی از پیش نخواهیم برد، ادامه داد: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در عصر حاضر که شاهد توفان اطلاع‌رسانی هستیم، مقوله تبلیغ و اطلاع رسانی را نمی‌توان با شیوه های سنتی گذشته انجام داد و استفاده از ابزار نوین اطلاع‌رسانی و رسانه‌های مکتوب در زمینه تبلیغ دینی، بسیار موثر و نقش‌آفرین خواهد بود.

امام جمعه نکا همچنین به ارکان اطلاع‌رسانی دینی اشاره کرد و گفت: پیام باید بر اساس نیاز مخاطب، شناسایی و تنظیم شود و در این خصوص نیازسنجی‌های جامعه باید در سنین مختلف انجام گیرد./950/ت302/س
ارسال نظرات