۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۴۷۵
آیت‌الله باریک‌بین با انتقاد از رواج بدحجابی:

مسؤولان هوشیار باشند کشور همچون غرب به گرداب فساد نیفتد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله باریک‌بین بی‌اخلاقی و دوری از تقوا را مهم‌ترین عامل رواج بی بندوباری و فساد در جوامع دانست و افزود: امروز کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفتن فضائل اخلاقی در گردابی از فساد به دام افتادند.
نماينده ولي فقيه در قزوين نماينده ولي فقيه در قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در گردهمایی ائمه جمعه به مسأله حجاب در جامعه اشاره کرد و ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور گفت: متأسفانه امروز شاهد گسترش روز افزون بی حجابی در جامعه هستیم.

وی مقوله بدحجابی را حائز اهمیت توصیف کرد و با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر حفظ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: باید بر ریشه‌کن کردن این معضل اجتماعی فکری اساسی شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین، اجرای برنامه های مقطعی در حوزه عفاف و حجاب را بی فایده خواند و تصریح کرد: برنامه های این حوزه باید کارشناسی و به صورت زیربنایی باشد.

آیت الله باریک بین، رسالت بانوان در جامعه اسلامی را مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان در کشور ما باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) مروج فرهنگ عفاف و پاکدامنی در جامعه باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب در تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مخالفان اسلام ناب همه توان و سرمایه خود را برای خدشه‌دار کردن فرهنگ اصیل اسلامی، آرمان‌های انقلاب و شهدا به کار گرفتند که آحاد جامعه باید هوشیار باشند.

وی، برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با هنجارشکنان را ضروری دانست و تصریح کرد: مسؤولان برقراری نظم و امنیت در جامعه باید با کسانی که در پی خدشه دار کردن ارزش های دینی در جامعه هستند برخورد قانونی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، بی اخلاقی و دوری از تقوا را مهم ترین عامل رواج بی بندوباری و فساد در جوامع دانست و افزود: امروز کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفتن فضائل اخلاقی در گردابی از فساد به دام افتادند.

آیت الله باریک بین، اخلاق را زیربنای همه امور دانست و با بیان این که در جامعه اسلامی همه امور باید بر مبنای اخلاق و ارزش های دینی باشد، گفت: انحراف از مسیر اسلام و قرآن زمینه زوال و نابودی را برای انسان در پی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش گستره غرب برای خدشه دار کردن هویت دینی نسل جوان جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز همه توان مسؤولان دینی و فرهنگی جامعه باید در جهت ترویج باورهای دینی در جامعه جوان ایرانی به کار گرفته شود.

آیت الله باریک بین همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان افزود: مسؤولان فرهنگی باید برای اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان همت گمارند.

امام جمعه قزوین همچنین مسجد را بهترین پایگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: امروز دشمن نقش اساسی مساجد را در بیمه کردن جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی آنها به خوبی احساس کرده است.

نماینده ولی فقیه در قزوین با تأکید بر این که با اشاره به این که نسل جوان کشورمان نیازمند شناخت بیشتری نسبت به مسائل دینی هستند، افزود: روحانیت باید با شیوه‌های تبلیغی مناسب نسل جوان را با اندیشه‌های ناب اسلامی بیشتر آشنا کند./950/پ202/س
ارسال نظرات