۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۱۶۱۱
دومین روز جشنواره بهار شهادت در کربلا؛

سخنرانی علما پیرامون نهضت عاشورا و تاثیر آن بر بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ علما و اندیشندان شرکت کننده در هشتمین جشنواره بین المللی بهار شهادت در زمینه بیداری اسلامی و تاثیر نهضت امام حسین (ع) بر بیداری سخن گفتند.
هشتمين جشنواره بهار شهادت در کربلا هشتمين جشنواره بهار شهادت در کربلا هشتمين جشنواره بهار شهادت در کربلا هشتمين جشنواره بهار شهادت در کربلا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز از فعالیت های هشتمین جشنواره بین المللی بهار شهادت که با عنوان «امام حسین (ع) درخشش پیام و راه عدالت» در کربلا در حال برگزاری است، با سخنرانی علما، استادان حوزه و دانشگاه و اندیشمندان عراق و سایر کشورهای جهان ادامه یافت.

علما، استادان حوزه و دانشگاه و اندیشمندان عراق و چهل دو کشور اسلامی در دو نوبت صبح و بعدازظهر به ارائه مقالات و پژوهش های خود در زمینه امام حسین (ع) و نهضت جاویدان و بزرگ این امام پرداختند.

سخنرانان دومین روز این همایش به بررسی شخصیت والای اهل بیت (ع) خصوصا امام حسین (ع) پرداخته و عوامل و پیام های نهضت عاشورا را به سمع حضار رساندند.

سخنرانان این جشنواره که سخنرانی آنان تا پیش از اذان مغرب و عشا ادامه یافت بیداری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار دادند و به تطبیق تشابه های موجود میان بیداری اسلامی و نهضت عاشورا و تاثیرات این نهضت جاویدان بر بیداری اسلامی و قیام ملت های عربی پرداختند

برگزاری نشست قرآنی با حضور شرکت کنندگان در جشنواره بهار شهادت و قشرهای مختلف مردم از برنامه های دیگر این جشنواره بود که با استقبال قاریان برجسته عراقی و بین المللی مواجه شد.

مراسم مدیحه سرایی خادمان حرم مطهر امام حسین (ع) با حضور علما و اندیشمندان شرکت کننده در این جشنواره نیز دیگر برنامه دومین روز فعالیت های جشنواره بهار شهادت بود که در فضایی معنوی و سرشار از روحانیت برگزار شد.

زیارت امام حسین (ع)، دعای امام سجاد (ع) و تواشیح ندای عقیده از سوی گروه تواشیح آستان مقدس حرم اباعبدالله الحسین (ع) در این مراسم قرائت شدند.

بازدید علما و اندیشمندان عراق و شرکت کننده در این جشنواره از نمایشگاه کتاب نیز همچنان ادامه دارد و شیخ صالح الحیدری، رییس دیوان اوقاف شیعه عراق یکی از بازدید کنندگان این جشنواره بود.

وی درباره این نمایشگاه گفت: تالیفات علمی و فکری مختلف و فراوانی در این نمایشگاه دیده می شود که در جهت خدمت به دین مبین اسلام، راه امام حسین (ع) و امتداد شیوه پیامبر اکرم (ص) انجام می گیرند.

الحیدری از حضور گسترده بازدیدکنندگان این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و افزود: حضور این جمعیت در نمایشگاه نشان دهنده گسترش تمایل مردم به قرائت و خواندن کتاب است و آینده روشن علمی و فرهنگی برای کشور و نابودی اندیشه های تکفیری و تروریسمی در جامعه را نوید می دهد./980/
ب911/ک



ارسال نظرات