۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۶۶۵

دو خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ دو عنوان کتاب «آوای ساغر و رازهای کهنه» با محوریت دفاع مقدس با حضور مسؤولان لشکری و استانی در آبادان رونمایی شد.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با حضور مسؤولان لشکری و استانی از دو کتاب حوزه دفاع مقدس آبادان با «آوای ساغر»، خاطرات ساغر آقا کریمی  رزمنده بسیجی دفاع مقدس و «رازهای کهنه»، خاطرات حکیمه شولی، بانوی رزمنده صبح امروز رونمایی شد.

خانم دوست علیوند، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، به خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، به مؤلفان این دو کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب «رازهای کهنه» نوشته مرجان درودی نیز دربرگیرنده خاطرات رزمنده بسیجی حکیمه شولی و فعالیت‌های او در دوران دفاع مقدس در آبادان می‌باشد که دارای 375 صفحه و در تیراژ 3000 نسخه منتشر می شود.

وی با اشاره به و محتوای این دو کتاب تصریح کرد: این دو کتاب حاوی روایات جذاب و خواندنی خاطرات دو بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس است که صحنه‌های آن روزهای دفاع را به خوبی در ذهنمان به تصویر می‌کشد.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان کرد: این اقدام به همت مدیریت ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان ترتیب داده شده است.

دوست علیوند با بیان اینکه باید یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را گرامی‌داشت، تاکید کرد: این برنامه به ‌مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات قدس دو در آبادان فراهم دیده شده است.

شایان ذکر است کتاب «آوای ساغر» پروین کاشانی‌زاده، که شامل 128 صفحه است، در تیراژ 3000 نسخه منتشر خواهد شد.

بزرگداشت شهدای هفتم تیر در اهواز

رضا نجاتی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز اظهار داشت: مراسم برگزاری گرامیداشت شهدای هفتم تیر در شامگاه سه‌شنبه ششم تیرماه همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور مردم و مسؤولان لشکری و استانی در مسجد اعظم اهواز برگزار می شود.

وی با اشاره به این که دشمن همچنان قصد دارد نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد گفت: تلاش دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نه تنها ثمری نداشت بلکه به خواست خداوند و رهبری اندیشمند امام خمینی(ره) شاهد ادامه راه بزرگانی همچون شهید بهشتی و یارانش بودیم و انقلاب اسلامی اکنون به قله‌های عزت و افتخار دست یافته است.

نجاتی با اشاره به مجاهدت‌ها و خدمات آیت‌‌الله شهید بهشتی، خواستار برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای بزرگداشت سالروز شهادت این بزرگمرد و 72 تن از یاران باوفای ایشان شد.

گفتنی است در حادثه هفتم تیر 1360 که توسط منافقان انجام و به شهادت آیت‌‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) رخ داد، از خوزستان، نمایندگان شهرهای شوشتر و گتوند، اندیمشک، دزفول، شوش، رامهرمز و هفتکل به شهادت رسیدند./9458/د102/س
ارسال نظرات