۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۱۷۹۷

گردهمایی روحانیان شهرستان اهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با گردهمایی طلاب، اساتید، روحانیان و مبلغان شهرستان از روحانیان فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تجلیل به عمل آمد.
گردهمايي روحانيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در گردهمایی روحانیان شهرستان اهر اظهار داشت: یکی از مهم ترین رسالت‌های جامعه روحانیت، پی‌گیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مهندسی فرهنگی نسبت به دیدگاه‌های ولی فقیه است.

وی با اشاره به دغدغه‌های اقتصادی رهبر انقلاب در عرصه‌های تولید و سازندگی کشور، خاطرنشان کرد: روند نامگذاری سال‌های اخیر از سوی رهبری با عناوین مرتبط با اقتصاد کشور، ضرورت توجه و بازنگری در عرصه‌های اقتصادی را نشان می دهد، تحقق مطالبات رهبری بدون توجه به مبانی اقتصاد اسلامی ممکن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی با تاکید بر این‌که روحانیت بایستی راهکارهای تحقق اقتصاد اسلامی و تولید ملی را تبیین و تشریح کند، تصریح کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی نیازمند نگرش جهادی در عرصه اقتصادی است، روحانیان به عنوان صاحب تفکر فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی بایستی در ترویج فرهنگ جهادی در تولید و اقتصاد تلاش کنند.

حجت الاسلام احمدی با استناد به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت خودکفایی و گرایش به مصرف تولیدات داخلی اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت در عرصه صنعت بایستی از صاحبنظران تحصیل‌کرده بهره مند شده و در ارتقای کمی و کیفی تولیدات داخلی همتی مضاعف داشته باشند.

امام جمعه هریس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران گفت: اهداف دهه پیشرفت، عدالت و توسعه بدون توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری محقق نمی شود، امروز بیش از هر زمان نیازمند وحدت و همدلی مردم و مسؤولان در راستای تحقق رهنمودهای ایشان هستیم.

همچنین حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به نقش علما و حوزه‌های علمیه منطقه ارسباران در طول تاریخ اظهار داشت: اهر همواره مهد پرورش علمای جریان‌ساز و تاثیرگذار در تاریخ تشیع بوده است.

وی از شیخ شهاب‌الدین اهری به عنوان افتخار جامعه حوزوی منطقه ارسباران یاد و با ارائه گزارشی از پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرستان اهر گفت: مردم اهر همواره در ولایت مداری و تقید به مبانی اسلامی پیش‌گام بوده و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته اند.

گفتنی است، در پایان این همایش از روحانیان فعال در عرصه‌های تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی تجلیل به عمل آمد./935/پ203/ب

ارسال نظرات