۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۸۳۷
آیت‌الله حیدری:

جریان‌های سیاسی عراق وحدت و همدلی خود را حفظ کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پشت پرده توطئه در کشور عراق را دست‌های پیدا و پنهان استکبار جهانی دانست و از جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی این کشور خواست خویشتندار باشند و اتحاد خود را حفظ کنند.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهوازبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به پیروزی اسلامگرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر، انتخاب محمد مرسی را چالشی جدید برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: محمد مرسی با جانفشانی ها و پایداری مردم مسلمان مصر به ریاست جمهوری این کشور رسید که امیدواریم با همکاری و کمک مردم، مصر را به جایگاه واقعی خود برساند.

وی با اشاره به امضای پیمان کمپ دیوید از سوی حاکمان قبلی کشور مصر، محمد مرسی را به باطل کردن هرگونه رابطه با رژیم اشغالگر قدس دعوت کرد و ابراز داشت: پس از پیروزی محمد مرسی رییس جمهور جدید مصر، شنیده ها حاکی از این بود که وی پایبند به تعهدات بین المللی است که باید به او متذکر شد که اسیر شانتاژهای شیطانی و حزبی معاندان مصر نشود و با قاطعیت قطع همکاری با اسراییل را در رسانه های بین المللی اعلام کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم مسلمان مصر قیام کردند که حکومتی اسلامی و دینی داشته باشند، اظهار داشت: ادامه همکاری و ایجاد رابطه با دولت غاصب نتانیاهو از سوی دولت جدید مصر کاری ناپسند و به دور از آرمان های انقلابی مردم مصر است؛ چراکه مصری ها هرگونه همکاری و ارتباط با اسراییل جنایتکار را برای خود ننگین و ذلت بار می دانند.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به اقدامات تروریستی روزهای اخیر در کشور مسلمان سوریه، آمریکا، اسراییل، عربستان و ترکیه را متهمان اصلی این جنایت ها اعلام کرد و خطاب به این جنایتکاران اعلام کرد: از هرگونه ماجراجویی و تحرک در کشور سوریه خودداری کنید و به دنبال اصلاح امور داخلی کشورهای خود باشید.

جریان‌های سیاسی عراق اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم مسلمان سوریه از رییس جمهور محبوب خود رضایت دارند، اظهار داشت: هرگونه تحرکات تروریستی در این کشور از سوی مردم سوریه محکوم است و کشورهایی که اعلام می کنند به دنبال ایجاد اصلاحات مطابق با مصالح جهانی در کشورها هستند دروغگویان و مزدورانی بیش نیستند و حرکات این کشورها کاملا محکوم است.

آیت‌الله حیدری در بخش دیگری از سخنانش هرگونه تحرکات سیاسی در کشور عراق را محکوم کرد و بیان داشت: پشت پرده همه این اتفاقات چهره شوم و شیطانی کشورهای استکباری دیده می شود و ما از ملت، دولت و جریان های سیاسی کشور عراق خواستاریم که وحدت و همدلی خود را حفظ کنند و اسیر تبلیغات کشورهای غربی نشوند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با انتقاد شدید و صریح از تحرکات برخی جریانات این کشور برای براندازی دولت عراق، اظهار داشت: افرادی که در حال انجام این فعالیت ها هستند افراد نادان و بی عقلی هستند؛ چراکه کشور عراق در زمان حساسی قرار گرفته و وقت آن نیست علیه یکدیگر موضع بگیرند و باید با یکدیگر متحد باشند.

وی با گرامی داشت 11 تیر ماه سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اذعان داشت: خوشبختانه در برهه کنونی همه تحرکاتی که در کشورهای اسلامی از سوی جوانان این کشورها صورت گرفته به برکت حضور جوانان ایران در همه صحنه های انقلاب اسلامی است.

الگوی انقلابی ایران صادر شده است

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: تجمع جوانان مصری در میدان التحریر و تجمع جوانان بحرینی در میدان لؤلؤ، همه از برکات ارائه الگوی مبارزه و شهادت طلب جوانان ایرانی به کشورهای اسلامی است.

آیت‌الله حیدری با اشاره به نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی(عج)، هرگونه شبهه و تردید در ظهور ایشان را رد کرد و گفت: همه مذاهب و گرایش های مذهبی به جز فرقه های منحرف و سلفی به ظهور منجی معتقد هستند.

وی با اشاره به 14 تیرماه و صدور دستور مسدود کردن دارایی های ایران از سوی آمریکا در سال 58، این روز را آغاز تحریم های غرب علیه ایران دانست و گفت: هرگونه تحریم ایران از سوی غرب بی نتیجه است و این تحریم ها هیچ خللی در اراده پولادین و راسخ مردم ایران ایجاد نخواهد کرد.

خطیب جمعه اهواز با بیان این‌که ملت و جوانان ایرانی تحریم های غرب را به نردبانی برای پیشرفت و سعادت تبدیل می کنند، خاطرنشان کرد: ما از تحریم ها و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی هیچ گونه ترس و ابایی نداریم و با آغوش باز از این تحریم ها استقبال می کنیم؛ چراکه در برهه کنونی دود این تحریم ها به چشم خود مستکبران رفته است.

ایستادگی ملت ایران سبب ترویج مکتب تشیع شد

آیت‌الله حیدری در خطبه نخست نماز جمعه اهواز با اشاره به تهاجمات قومی و حزبی علیه مذهب تشیع، رابطه ائمه اطهار(ع) با شیعیان را به رابطه درخت و برگ تشبیه کرد و گفت: تا زمانی که برگی در درخت نباشد درخت نمی تواند سایه ایجاد کند؛ بنابراین ما شیعیان باید سایبان محکم و استوار برای ائمه اطهار علیهم السلام باشیم و همواره از این بزرگواران دفاع و حمایت کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خوزستان پایداری و ایستادگی ملت ایران بر مذهب تشیع را سبب گرایش هزاران نفر  از مردم جهان به این مذهب دانست و تصریح کرد: ملت ایران ثابت کرده است که در مقاطع حساس، مردمی دین دار و ولایت مدار هستند و هرگونه عملی و یا فعالیتی که بخواهد آنان را از ولایت‌شان دور کند محکوم است.

آیت‌الله حیدری در پایان خطبه های نمازجمعه روز صنعت و معدن، درگذشت علامه امینی، صاحب کتاب الغدیر و شهادت آیت الله صدوقی، چهارمین شهید محراب را گرامی داشت.

گفتنی است سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه ها گزارشی از عملکرد این سازمان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ارائه کرد. /9461/پ201/ج
ارسال نظرات