۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۸۶۱
به دلیل توهین به مرسی؛

قاهره سفیر امارات را احضار کرد

خبرگزاری رسا ـ در پی حمله شدیداللحن رییس پلیس دبی به محمد مرسی، رییس جمهور منتخب ملت مصر، قاهره سفیر امارات عربی متحده را احضار کرد.
رئيس پليس دبي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آل آفریقا، وزارت امور خارجه مصر سفیر امارات در قاهره را به منظور ارائه توضیح درباره اظهارات ضاحی خلفان، رییس پلیس دبی و حمله شدیداللحن وی به محمد مرسی و جماعت اخوان‌المسلمون، احضار کرد.

عمرو رشدی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر گفت که این وزارتخانه بنا به دستور محمد عمرو، وزیر خارجه مصر سفیر امارات را احضار کرد تا از وی درباره اظهارات رئیس پلیس دبی توضیح بخواهد.

به گفته رشدی، اظهارات رییس پلیس دبی متناسب با نوع روابط متمایز بین امارات و مصر نیست و با مواضع مقامات امارات که از نتایج انتخابات دموکراتیک مصر استقبال کردند، همخوانی ندارد.

گفتنی است، رییس پلیس دبی مدعی شده بود که انقلاب مصر به کمک ایران انجام شد.

وی همچنین در صفحه شخصی خود در اینترنت پیروزی مرسی را به امت عربی و اسلامی تسلیت گفت و افزود: به امت عربی و اسلامی پیروزی اخوان المسلمین را تسلیت می‌گویم آنها هیچ خدمتی به دین و اسلام نکرده‌اند.

خلفان مدعی شد که پیشرفت مرسی برابر با پسروی مصر است، پیروزی اخوان‌المسلمین روز شوم و فاجعه‌ای برای مصری‌ها و امت عربی و اسلامی است؛ حرام است که برای او فرش قرمز پهن شود./982/ب902/ک

ارسال نظرات