۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۱۹۳۹
استاد درس خارج حوزه علمیه مطرح کرد:

ضرورت تشکیل دروس خارج مهدویت در حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت تشکیل دروس خارج مهدویت در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: اگر توجه به فرهنگ اصیل مهدویت نکنیم افراد دیگری آن را مصادره خواهند کرد.
نجم الدين طبسي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در همایش مبلغان اعزامی نیمه شعبان که پیش از ظهر امروز در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به روایات، به مسأله غیبت امام زمان(عج) پرداخت و یکی از دلایل غیبت حضرت را حفاظت جان ایشان از دست دشمنان عنوان کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) با وجود اینکه به کار فرهنگی و تربیت شاگردان مشغول بودند باز هم به دست طاغوت‌ها به شهادت رسیدند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام زمان(عج) حضور و ظهورش بر پایه مبارزه با طاغوت‌ها بنا شده است و قطعا از سوی بدخواهان مورد تهدید قرار خواهند داشت از این رو به مشیت الهی در غیبت به سر می‌برند تا آمادگی برای ظهور در میان مردم مهیا شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی با اشاره به برخی روایات که چهره خشنی از امام زمان(عج) ارائه می‌کند اظهار کرد: حضرت مهدی(عج) همانند پیامبر اکرم(ص) مبعوث به دادرسی از مردم هستند و بساط ظالمان را از بین خواهند برد.
وی ادامه داد: اگر این روایات را بپذیریم مربوط به مبارزه حضرت با منافقان و ظالمان است که ایشان با قریش و وهابیت درگیر می‌شوند و رسالت اصلی ایشان حاکم کردن عدل و داد در میان مردم است.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم یکی از شبهات مطرح شده درباره مهدویت را تخریب مساجد به دست امام زمان(عج) دانست و گفت: ایشان چهار مسجدی که به خاطر شکرانه قتل امام حسین(ع) ساخته شده را تخریب خواهند کرد و در روایات نیز به این چهار مسجد اشاره شده است.
وی ادامه داد: دشمنان با حذف اول و آخر روایات به شبهه افکنی در زمینه مهدویت می‌پردازند که شبهه تخریب مساجد از اینگونه مسایل است، پیامبر اکر(ص) نیز مسجد ضرار که مأمنی برای منافقان شده بود را تخریب کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی همچنین اضافه کرد: امروز مشاهده می‌کنیم آل سعود به تخریب مساجد و اماکن مقدس و قتل عام مردم مسلمان بحرین می‌پردازد و کسانی که خود را مدافع حقوق مسلمانان می‌دانند انتقادی نکرده و از این عمل ضد اسلامی حمایت نیز می‌کنند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه علمای حوزه همان‌گونه که به دروس فقه و اصول توجه دارند به مهدویت نیز توجه کنند، ابراز کرد: سؤالات و شبهات زیادی در این زمینه مطرح می‌شود و اگر متولی برای این امر مهم در حوزه پیدا نشود افراد دیگری که صلاحیت ورود در این مباحث ندارند متولی خواهند شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی افزود: امام زمان(عج) آبرو و شرف حوزه‌های علمیه هستند و اگر توجه به فرهنگ اصیل مهدویت و چهارصد آیه و 2 هزار روایت در این باب نکنیم افراد دیگری آن‌را مصادره خواهند کرد.
وی تأسیس شبکه مستقل و داخلی مهدویت را یکی از نیازهای اساسی دانست و تصریح کرد: امروزه سؤالات و شبهات فراوانی در رابطه با مهدویت مطرح می‌شود و تأسیس چنین شبکه‌ای از سوی مسؤولان ضروری است تا بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم یکی از شبهات مطرح شده در باب مهدویت را واگذار کردن امامت از سوی حضرت مهدی(عج) به فرزندش دانست و ابراز کرد: این شبهه دست‌مایه افرادی سود جو قرار گرفته است و بحث عدم پیروی از مراجع در زمان غیبت را مطرح می کنند./927/پ202/ن
ارسال نظرات