۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۹۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

مفاهیم قرآنی باید در جامعه کاربردی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اقامه فریضه نماز جماعت صبح در 2 درصد مساجد آذربایجان شرقی را غیرقابل قبول دانست.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

 

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حمید عظیمی در جمع مدیران شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: ماه شعبان فرصت مناجات با خدا در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان است.

 

وی با تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت، اضافه کرد: شناخت صحیح از مقوله مهدویت و انتظار، نیاز امروز جامعه است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بروز و ظهور معاصی در جامعه را ناشی از کم شدن ارتباط با خدا و معنویات خواند و با تاکید بر عدم غفلت از انس با ادعیه و اذکار اهل بیت(ع)، افزود: هر لحظه که از یاد خدا غافل شده ایم ارتکاب به گناه افزایش یافته است.

 

وی نقش ادارات تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ انس با معنویات و آموزه های دینی را محوری و تعیین کننده خواند و ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان در این خصوص، افزود: تبلیغات اسلامی و کارشناسان دینی باید بیش از گذشته اقدامات موثری در ترویج معنویات انجام دهند.

 

حجت الاسلام عظیمی اقامه فریضه نماز جماعت صبح در 2 درصد مساجد آذربایجان شرقی را غیرقابل قبول دانست و گفت: باید با همت مسؤولان تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و همکاری مسؤولان دستگاه های دیگر، شمار مساجدی که نماز صبح در آن ها اقامه می شود، افزایش یابد.

 

وی در ادامه ارائه گزارش های منسجم و به موقع از سوی مسؤولان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: تحقق این مهم که مورد سفارش رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز هست، منجر به تدوین و اجرای برنامه های اصولی خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین گفت: مجموعه تبلیغات اسلامی باید در حوزه فرهنگی، خود را در خط مقدم و تنهاترین متولی بداند و از عملکرد ناقص به امید انجام امورات این حوزه از سوی دستگاه های دیگر به جد خودداری کند.

 

وی عزم سازمان تبلیغات اسلامی در ارتقای شاخص های فرهنگی به ویژه شاخص های قرآنی را یادآور شد و در عین حال گفت: باید در اختصاص بودجه های این بخش، خروجی ها در قبال هزینه ها مشخص شود.

 

حجت الاسلام عظیمی تاکید کرد: مفاهیم قرآنی باید در جامعه کاربردی شود و از این رو ارزشیابی خروجی برنامه های مربوط به این بخش باید با همین معیار سنجش و مورد بررسی قرار گیرد.

 

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، تخصیص اعتبار برای تولید نرم افزارهای قرآنی منطبق با استانداردهای جهانی و نیز تربیت قاریان بین المللی باید در اولویت، هزینه های مربوط به اعتبارات قرآنی باشد.

 

وی با تاکید بر این‌که دقت در هزینه اعتبارات اختصاص یافته به مجموعه تبلیغات اسلامی محدود به بودجه های فرهنگی نیست، گفت:  این دقت نظر باید در اعتبارات تمام بخش ها مورد توجه قرار گیرد، تحقق شاخص های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی که مورد کارشناسی علمی قرار گرفته، ضرورت دارد./935/د102/ب

ارسال نظرات