۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۱۹۵۷
حجت الاسلام فخری خبر داد:

فعالیت بیش از 120 مؤسسه و خانه قرآن در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبیلغات اسلامی آذربایجان غربی، از فعالیت بیش از 120 مؤسسه و خانه قرآن در سطح مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

 

حجت‌الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فعالیت 120 مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان  گفت: تا کنون بیش از هفت هزار نفر در سطوح مختلف سنی در قالب کلاس های آموزشی تعالیم قرآنی را آموخته‌اند و تلاش می شود این تعداد در سال جاری نیز افزایش داشته باشد.


وی با بیان این که در موسسه‌های قرآنی فعال در استان برنامه‌های جانبی مختلفی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقه‌های کتابخوانی، برپایی آیین‌های فرهنگی و تفریحی همچنین اردو از دیگر برنامه‌های تدارک یافته برای جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی است.


این مسؤول با اشاره به تعامل اداره کل و موسسات قرآنی خاطرنشان کرد: ما اجرای برنامه‌های قرآنی خود را به مؤسسات قرآنی فعال در سطح استان واگذار کرده‌ایم که خوشبختانه مؤسسات نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند.


وی در ادامه افزود: بیش از 100 خانه قرآن روستایی در سطح استان فعالیت‌های قرآنی استان را انجام می‌دهند که این تعداد تا پایان سال جاری افزایش می یابد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، به برگزاری دوره‌های آموزش حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بیش از بیست دوره کلاس آموزشی حفظ قرآن کریم در سطح استان برگزار خواهد شد که آخرین روش‌های حفظ قرآن کریم به علاقه‌مندان به قرآن آموزش داده می‌شود.

 

حجت الاسلام فخری در ادامه به برگزاری بیش از یکصد کرسی تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت: کرسی های تلاوت قرآن با حضور قاریان برتر کشوری و استانی برگزار خواهد شد./936/ت302/ب

ارسال نظرات