۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۱۵۷

مقابله با ظلم و ستم وظیفه مسلمانان در زمان غیبت است

خبرگزاری رسا ـ متولی حوزه علمیه علم الهدی تهران تصریح کرد: نگهداری و داشتن ایمان در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) ارزش والاتری نسبت به ایمان در زمان حضور آن حضرت دارد.
سيد عبدالهادي علم الهدي

 

حجت الاسلام  سید عبدالهادی علم الهدی،‌ متولی حوزه علمیه علم الهدی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آثار و فوائد غیبت حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: شکی نیست که غیبت و نبود حضرت ولی عصر(عج) برای ما مضراتی دارد و این که نمی‌توانیم امام خود را از نزدیک زیارت کنیم،‌ برای ما سخت است و حتی در دعاهایمان به خدا عرض می‌کنیم که خدایا؛ ما به تو شکایت می‌کنیم از اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که نه پیامبرمان(ص) و نه امامان معصوم(ع) بعد از ایشان را دیده‌ایم.
 

وی در ادامه افزود: پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند: «درود من بر برادرانم. به ایشان گفتند که مرادتان کیست؟ ایشان فرمودند: شما اصحاب من هستید،‌ برادران من کسانی هستند که در زمان غیبت آخرین وصیِ من زندگی می‌کنند، نه من را می‌بینند و نه امامان بعد از من را. اینها به قرآن ایمان آورده‌اند، با اینکه نه من را دیده‌اند و نه اوصیاء من را.» این خودش کار بزرگ و مهمی است که انسان در زمانی زندگی کند که پیامبر(ص) و امام(ع) را نبیند و در عین حال بتواند متدیّن باشد و ایمان خودش را با تمام مشکلات حفظ کند.

 

حجت الاسلام علم الهدی در ادامه با اشاره به ارزش والای ایمان در عصر غیبت افزود: یک وقت انسان حجت خدا را می‌بیند و از روی غفلت ایمان نمی‌آرود،‌ یک وقت انسان حجت الهی را می‌بیند و با آوردن معجزه الهی ایمان می‌آورد،‌ ولی زمانی مانند زمان غیبت فرا می‌رسد که انسان حجت خدا را نمی‌بیند و در عین حال ایمان می‌آورد و ایمان خودش را با تمام مشکلات حفظ می‌کند. بنابر این، نگهداری و داشتن ایمان در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) ارزش والاتری نسبت به ایمان در زمان حضور آن حضرت دارد.

 

 

متولی حوزه علمیه علم الهدی با اشاره به این که نگهداری ایمان در زمان غیبت‌ آزمایش و امتحان الهی است،‌ اظهار داشت: زندگی در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) برای ما یک امتحان و آزمایش الهی است که در زمان غیبت حضرت و نبود ایشان، ایمان خود را حفظ کنیم. در روایت داریم که نگهداری ایمان در زمان غیبت،‌ مانند نگهداری آتش بر روی کف دست است.

 

حجت الاسلام علم الهدی با بیان این که در زمان غیبت باید مقابل ظلم ستمکاران ایستادگی و مبارزه کرد،‌ ابراز داشت: وظیفه ما در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) مقابله و مبارزه با ظلم و ستم ظالمین است،‌ کما این که حضرت امام خمینی(ره) این وظیفه را به خوبی انجام دادند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اینکه ما کلمه قائم، از القاب حضرت امام زمان(عج) را می‌شنویم و از جا بلند شده و قیام می‌کنیم،‌ به این معنا است که ما آماده مقابله با هرگونه ظلم و ستم در راستای اهداف قیام حضرت ولی عصر(عج) هستیم، ما باید نسبت به دشمن خود بصیرت و شناخت داشته باشیم و منافع مسلمانان را در پیشبرد اهداف اسلام بشناسیم.

 

متولی حوزه علمیه علم الهدی در پایان،‌ با اشاره به وظیفه شیعیان در زمان غیبت امام زمان(عج) تصریح کرد: وظیفه شیعیان در زمان غیبت،‌ انتظار فرج است و هر لحظه باید منتظر فرج ایشان باشند و آمادگی ظهور آن حضرت را داشته باشند. باید مقدمات حضور و ظهور حضرتش را فراهم کنند و اعمال مناسب با هدف قیام حضرت را انجام دهند. /958/ت302/ب

 

ارسال نظرات