۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۱۹۶
حکیم:

انتظار فرج به همه بشریت تعلق دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه همه ادیان آسمانی و اغلب ادیان بشری به مساله ظهور منجی اعتقاد دارند، تاکید کرد که انتظار فرج تنها به مسلمانان و شیعیان اختصاص ندارد و متعلق به همه بشریت است.
سيد عمار حکيم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن بزرگ میلاد فرخنده و با سعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) با حضور علما، اندیشمندان، سیاستمداران، فرهنگیان و شخصیت های برجسته از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.
 
 حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در این مراسم، مهدویت را مورد اتفاق همه ادیان توصیف کرد و گفت: اندیشه ظهور منجی که جهان را از عدالت و قسط لبریز خواهد کرد بدعت نیست و تنها به پیروان اهل بیت (ع) یا مسلمانان اختصاص ندارد، بلکه واقعیتی است که همه پیروان ادیان آسمانی و اکثر ادیان بشری به آن اعتقاد دارند و تنها در تشخیص مصداق آن اختلاف نظر وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه مسلمانان از امام زمان (ع) به عنوان منجی یاد می کنند، افزود: مساله منجی مطرح شد تا مردم این فرصت را داشته باشند که راه های بازسازی جامعه بشری عادلانه را در پیش گیرند و اگر موفق به دستیابی به این عدالت نشدند وقت ظهور فراخواهد رسید.
 
حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: نواب امام زمان (ع) در عصر غیبت باید شرایط داشته باشند که به مقام مرجعیت دست پیدا کنند، این مقام با کلام و سخن گفتن بدست نمی آید و تنها مراجع واقعی هستند که شرایط نیابت امام را دارند.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی اظهار داشت: انتظار فرج به معنای جنبش و فعالیت جهت زمینه سازی ظهور است و این جنبش باید با امیدی که اراده و ایمان انسان را از مادی گرایی دور می سازد، همراه شود.
 
وی بر لزوم پایبندی به آداب اسلامی جهت همراه شدن با امام تاکید کرد و ادامه داد: کسانی که می خواهند از یاران و انصار امام زمان (ع) باشند باید به صفات پسندیده پایبند بمانند. ارتباط منجی با عراق در اینست که این کشور رابطه مستقیمی با علامت های ظهور دارد و بسیاری از حوادث پیش و هنگام ظهور و پس از ظهور در این سرزمین رخ خواهد داد.
 
سید عمار حکیم در بخش دیگری از سخنان خود به انقلاب شعبانیه ملت عراق علیه دیکتاتوری صدام در سال 1991 میلادی یاد کرد و بیان داشت: انتفاضه شعبانیه توانست ترس را از میان مردم بردارد و نظام را در زمینه های مختلف تضعیف سازد. متاسفانه انقلابیون مورد ظلم هم نوعان خود قرار گرفته و مستند سازی این انتفاضه تاکنون انجام نگرفته است.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی تاکید کرد: جامعه جهانی با وجود اینکه بیش از پانصد هزار انسان طی دو هفته در فاجعه ای بزرگ از سوی دیکتاتوری صدام به شهادت رسیدند، اما در کنار جلاد ایستاده و حتی یک عکس از این جنایت ها نگرفتند و بر اساس این امر بود که نظام به سرکوب انتفاضه و انقلابیون پرداخت.
 
وی همچنین به انقلاب سال 1920 ملت عراق اشاره کرد و گفت: هوشیاری دینی، ملی گرایی عراقیها و هوشیاری عشایر عراق، مثلث انقلاب به شمار می رفت که ارتباط تاریخی میان عشایر و مرجعیت دینی جهت تحقق مصالح ملی وجود داشت که ملت عراق توانست بر ارتش جهانی فائق آید.
 
حجت الاسلام حکیم با اشاره به لزوم اجرای اصلاحات سیاسی در عراق، خاطر نشان ساخت: اجرای اصلاحات و دوری از به حاشیه راندن دیگران گام مهمی برای پایان بحران در کشور به شمار می آید. قانون اساسی بالاتر از همه چیز است و همگان وظیفه دارند به آن پایبند بمانند و مشکلات را بر اساس قانون حل و فصل کنند.
 
وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که اصلاحات از روزهای آینده در عراق آغاز شود و گروه های سیاسی به جای استفاده از الفاظ تنش زا به فکر خدمت به ملت و کشور باشند./980/ب911/ک
 
 
ارسال نظرات