۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۲۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

عصر ظهور در راستای سیر تکامل انسان به سمت خدا و قیامت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در در رشت خاطرنشان کرد: عادت به نبود ظاهری امام زمان(عج) باعث شده تا مهدویت در زندگی ها وارد نشود.
امام زمان


 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از رشت، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه و دانشگاه در جشن نیمه شعبان که امروز در جامعه الحسین(ع) رشت برگزار شد، با اشاره به تفاوت های اعتقاد به منجی در شیعه و سایر ادیان، اظهار کرد: اعتقاد به منجی اختصاص به شیعه ندارد و بین المللی است اما اعتقاد به منجی در شیعه مستند تر و پویاتر نسبت به سایر ادیان است.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه اعلام کرد: در قرآن کریم 300 آیه و در روایات اسلامی شش هزار حدیث صحیح درباره امام زمان(عج) وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: مستند بودن اعتقاد به منجی به آیات قرآن کریم و روایات متعدد مهم ترین تفاوت اعتقاد به منجی در شیعه و سایر ادیان است.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان این که تحلیل سایر ادیان و مذاهب از اعتقاد به منجی با افسانه ها و اساطیر در هم آمیخته است، اضافه کرد: در اعتقادات شیعه عصر ظهور در راستای سیر تکامل انسان به سمت خدا و قیامت است.

 

وی اظهار کرد: اعتقاد به زنده بودن منجی و در میان مردم بودن امام زمان(عج) تفاوت دوم اعتقاد به منجی در شیعه و سایر ادیان است.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی در خصوص نقش امام زمان(عج) در دنیا با توجه به مسأله غیبت گفت: در روایات متعدد امام زمان(عج) مایه امنیت و آرامش اهل زمین معرفی شده است و دین الهی به واسطه همین آرامش و امنیت ترویج پیدا می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به انتظارات امام زمان(عج) از شیعیان و محبان، اعلام کرد: امام زمان (عج) می خواهند مردم تنها به وجود ایشان اعتقاد نداشته باشند و در همه مراحل زندگی با ایشان به معنای واقعی کلمه و اسلامی اش زندگی کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین یادآور شد: عادت به نبود ظاهری امام زمان(عج) باعث شده تا معارف و ارزش های مهدویت در زندگی ها وارد نشود./950/پ203/ب

ارسال نظرات