۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۲۱۹
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

بصیرت مهدوی لازمه عبور از کوران فتنه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: دشمنان با ترویج عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور به دنبال تحریف و انحراف در مبانی اصیل مهدوی هستند.
حجت-الاسلام نظري


حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) ترتیب یافت، اظهار داشت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در خط مقدم روشنگری نسبت به اهداف شوم دشمنان در ترویج عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور قرار دارند.

 

وی با تاکید بر این‌که گرایش فطری جوانان به مسائل معنوی و عرفانی، زمینه‌ای برای سوء استفاده دشمنان اسلام و مهدویت فراهم کرده است، گفت: متاسفانه با وجود گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و فراهم شدن فرصت‌ها مغتنم تبلیغی، باید اذعان داشت که در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت کم‌کاری شده است.

 

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: نگرش مقطعی و مناسبتی نسبت به ترویج فرهنگ مهدویت موجب شده نتوانیم، این فرهنگ نجات‌بخش بشری را به صورت صحیح در جامعه نهادینه کنیم، اگر امروز شاهد گسترش فرق ضاله در برخی شهرهای کشور هستیم، بایستی مقصر اصلی را خود بدانیم.

 

وی با اشاره به این‌که دشمنان با ترویج عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور به دنبال تحریف و انحراف در مبانی اصیل مهدوی هستند، افزود: استکبار جهانی به دنبال ضربه به باورهای مهدوی شیعیان است، چراکه رمز پیروزی ملت ایران انتظار و امید به ظهور یگانه منجی عالم بشریت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که طراحان عرفان های کاذب برنامه های جذاب تری برای جذب جوانان دارند، گفت: عرفان های نوظهور افزون بر اینکه اعتقادات اصیل شیعی را مورد هدف قرار داده است، کم رنگی هویت اسلامی، بحران های روانی و ترویج ارزش های نابه هنجار اجتماعی را به دنبال دارد.

 

وی با بیان این که پشت پرده عرفان های نوظهور صهیونیزم بین الملل قرار دارد، گفت: قدرت های شیطانی و استعمارگران قصد دارند با ایجاد این عرفان ها اعتقاد مردم را سست و با این تهاجم فرهنگی به خواسته های خود برسند.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: روحانیان و مبلغان دینی به عنوان مرزبانان عقیدتی مردم، رسالتی فراتر و مهم‌تر نسبت به دیگر اقشار جامعه بر عهده دارند، چراکه ضرورت انتظار حجت و مقابله با شبهات القائی دشمنان در حوزه مهدویت وظیفه امروز روحانیت است.

 

وی پاسخگویی به شبهات مهدوی و مقابله با جریان‌های التقاطی را بدون پیش مطالعه و آمادگی ذهنی غیرقابل تحقق دانست و خواستار تبیین اهمیت مساله ولایت فقیه برای نسل جوان جامعه شد و افزود: ولایت فقیه در امتداد ولایت حضرت مهدی(عج) قرار دارد، روحانیان باید این مهم را یادآور شوند که کسی نمی‌تواند ادعای دوستداری امام زمان(عج) را داشته باشد، اما ولایت‌مدار نباشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که برنامه‌ریزی دشمنان برای ضربه به اعتقادات مهدوی شیعیان حساب شده است، گفت: فرهنگ انتظار، ولایت مداری را برای شیعه به ارمغان آورده که همین امر عامل دوام و بقای نظام اسلامی و انقلاب مردمی ملت ایران بوده است.

 

حجت الاسلام نظری بصیرت مهدوی را لازمه سعادت‌مندی و عبور از کوران فتنه‌ها دانست و افزود: بصیرتی که از مکتب ولایت فقیه کسب شده باشد، مورد تائید حضرت ولی‌عصر(عج) است، به همین خاطر ایران اسلامی زیر سایه رهنمودهای ولی فقیه توانسته بیش از 32 سال مقابل توطئه ها، تهدیدها و تحریم های دشمنان ایستادگی کند./935/ت302/س

ارسال نظرات