۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۲۵۵

ایران و عراق تفاهم نامه حقوقی امضاء می کنند

خبرگزاری رسا ـ وزرای دادگستری ایران و عراق بر اهمیت امضای توافقنامه های حقوقی و قضایی برای مبادله محکومان و افراد تحت تعقیب در راستای حفظ امنیت و ثبات دو کشور تاکید کردند.
ايران و عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری العالم، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری ایران با حسن الشمری همتای عراقی و تعدادی از مسؤولان قضایی عراق دیدار کرد. در این دیدار  دو طرف بر تکمیل توافقنامه حقوقی،قضایی، مدنی و جنایی بین بغداد و تهران تاکید کردند.


حسن الشمری وزیر دادگستری عراق به العالم،گفت: این توافقنامه ها مربوط به همکاری حقوقی و قضایی در زمینه تحویل افراد تحت پیگرد و انتقال محکومان است؛ از طرف عراق مراحل قانونی و نهایی آن انجام شده و اکنون در پارلمان در انتظار تصویب به سر می برد.


مرتضی بختیاری وزیر دادگستری ایران نیز گفت: ما از عقد این توافقنامه با کشور همسایه خود عراق استقبال می کنیم؛ زیرا این توافقنامه نقش بزرگی در بستن پرونده های بازداشت شدگان وتفاهم نامه های حقوقی و قضایی بین دو کشور ایفا خواهد کرد.


برپایه این گزارش، توافقنامه ای که هیئت وزیران عراق تصویب کرد به پارلمان عراق در هفته های آینده به منظور رای گیری تقدیم خواهد شد./902/د101/ک

ارسال نظرات