۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۲۶۵
در نشست ماهانه فرهنگ مهدویت مطرح شد؛

صدا و سیما باید موجب تذکر و بیداری باشد

خبرگزاری رسا ـ شفیعی سروستانی با انتقاد از صدا و سیما، مشغول کردن مردم به برنامه های بی هدف را امری مردود دانست.
شفيعي سروستاني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل شفیعی سروستانی در شصت و چهارمین نشست ماهانه فرهنگ مهدویت به نحوه طرح مباحث مهدویت انتقاد کرد و گفت: اگر هم اکنون واقعه ظهور اتفاق بیفتد جامعه شیعی در حالیکه 900 سال در گذشته سیر می کرد به ناگهان وارد واقعه ظهور می شود.
وی با اشاره به کتاب دانشستان سرزمین های درگیر در واقعه شریف ظهور که در این نشست رونمایی شد گفت: گفتمان مهدویت اگر در گذشته سیر کند بی فایده خواهد بود از این رو می بایست آنچه که در حال وقوع است تطبیق داده شود برآنچه که در روایات آمده تا از این آفت دور باشیم.
شفیعی سروستانی با بیان اینکه مناطق شامات قدیم، عراق، حجاز، یمن و ایران پنج نقطه کانونی برای وقایع قبل، بعد و حین ظهور است افزود: باید در مباحث مهدویت نحوه ورود ساکنان این پنج منطقه به اسلام، نحوه افزایش شیعیان در این مناطق و اینکه این مناطق و ساکنانشان به چه شکل وارد واقعه ظهور می شوند و چه نقش و تاثیری دارند مورد بررسی قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه ما در شرایط تاریخی ویژه ای واقع شده ایم که به عنوان شرایط ویژه قبل از ظهور قابل شناسایی است گفت: چگونه شخصی می تواند برای اقتصاد و تجارت مردم تصمیم گیری کند در حالیکه شرایط تاریخی منطقه جغرافیایی که مردم در آن هستند را درک نکرده باشد.
این محقق مهدویت همچنین هیچ سیاستمدار، فرهنگی، وزیر فرهنگ و روزنامه نگاری را از اینکه از مباحث آخرالزمانی مطلع باشد مستغنی ندانست و گفت: هر صاحب امضایی مخصوصا در ایران باید در کنار هر تحصیلاتی که دارد شرایط و ویژگیهای زمان قبل از ظهور را بداند.
شفیعی سروستانی با انتقاد به برنامه های صدا و سیما در چنین مناسبتهایی افزود: اکنون زمان مشغول کردن مردم نیست بلکه زمان متذکر شدن و زمان بیداری است.
وی در پایان با بیان اینکه ما نمی توانیم به دلیل اینکه ممکن است بداء حاصل شود غافل شویم افزود: باید خود را آماده کنیم تا اگر ظهور واقع شد آمادگی کامل داشته باشیم./959/پ202/ع
ارسال نظرات