۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۲۶

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ بهره برداری از نخستین فرهنگسرای قرآن و عترت کشور در زنجان و اعزام 60 مبلغ در شهرستان گرمی از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، نخستین فرهنگسرای قرآن و عترت کشور با حضور مسؤولان استان و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان افتتاح شد.

 

حجت‌الاسلام دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان شامگاه چهارشنبه 14 تیرماه در مراسم افتتاح فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان سرافرازی ایران عزیز را مرهون رهبری امام خمینی(ره) اعلام کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ارگان‌های دیگر نیز خواهان در اختیار گرفتن ساختمان فرمانداری سابق بودند، اضافه کرد: دید فرهنگی استاندار زنجان موجب شد که این ساختمان برای انجام کارهای قرآنی به اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان تحویل داده شود.

 

وی از انجام چهار پروژه قرآنی به صورت همزمان در استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح‌ها جدا از 72 مرکز قرآنی ایجاد شده در سطح استان است.


حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به ساماندهی 450 جلسه قرآنی در سطح استان زنجان، اضافه کرد: طرح‌های ویژه‌ای برای گسترش فرهنگ قرآنی بعد از تشکیل شورای عالی قرآن در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.


وی تاکید کرد: کمیته‌های آموزش، پژوهش و ترویج نیز در زیر مجموعه شورای عالی قرآن تشکیل شده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از انجام طرح‌های مبتکرانه در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: مهمترین طرح مبتکرانه، طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی است.


وی کارهای پیش‌بینی شده برای فرهنگسرای قرآن و عترت را متفاوت عنوان کرد و افزود: مقامات عالی استان و اساتید قرآنی از اعضای هیأت امنای فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان هستند، افزون بر این‌که در فرهنگسرای قرآن و عترت آموزه های قرآنی و اهل بیت به صورت عملی و کاربردی پیاده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام دشتکی به ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان اشاره کرد و یادآور شد: طی شش ماهه نخست امسال 200 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 

اعزام 60 مبلغ و مبلغه در شهرستان گرمی
کارشناس امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی گرمی از اعزام 60 مبلغ و مبلغه در ایام تبلیغی سه ماهه اول سال در این شهرستان خبر داد.


حجت الاسلام حمید بهاری با تشریح فعالیت های شهرستان گرمی در بخش اعزام مبلغ در سه ماهه اول سال افزود: در ایام تبلیغی از جمله ایام فاطمیه، ارتحال حضرت امام (ره)، روز معلم، میلاد حضرت علی (ع) و ایام اعتکاف، قیام 15خرداد و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) بیش از 60 مورد اعزام مبلغ و مبلغه با همکاهنگی اداره تبلیغات اسلامی گرمی صورت پذیرفت.

 

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: با هماهنگی های به عمل آمده، بیش از 30 نفر از روحانیان برای سخنرانی در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت ولی عصر(عج) به حسینیه ها، تکایا و مساجد این شهرستان اعزام شدند.

 

درخشش هنرمندان تبریزی در جشنواره ضداستکباری طبس 
در این جشنواره که در محل لانه جاسوسی و از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، غلامرضا میرزازاده آهنگساز و رضا شیبانی ترانه‌سرای سرود تندیس آزادی مورد تقدیر قرار گرفته و جوایز بخش سرود و ترانه را به خود اختصاص دادند.

 

خواننده این سرود دکتر اسفندیار قره‌باغی خواننده سرود ماندگار مرگ بر تو ای آمریکا است.

 

گفتنی است، هدف این جشنواره معرفی هنر ضدآمریکایی ایران بوده و آثار در سه دسته پاپ، فولکلور و محلی و سرود تقسیم بندی شده بود.

 

براساس این گزارش، قرار گرفتن شعر و موسیقی در این جشنواره در کنار هم، با هدف تأمین محتوای موسیقی و تقویت شعرهایی که ارزش موسیقایی دارند انجام شد.

 

جشنواره پیامک ادبی رضوی تجربه جدیدی در تولید متون ادبی و دینی است  
 علیرضا کندوانی دبیر اجرایی جشنواره پیامک ادبی رضوی، اظهار داشت: در حال حاضر پیامک در زمره آخرین دستاوردهای فناوری ارتباطی قرار دارد و بر این اساس می توان با تکیه بر کارکردهای مثبت آن، به نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از این تکنولوژی اقدام کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی‌ها و کارکردهای پیامک گفت: با توجه به ویژگیهای منحصر بفرد پیامک، این ابزار نوین ارتباطی توجه طیف وسیعی از افراد جامعه و علی‌الخصوص جوانان را  به خود جلب کرده است.

 

کندوانی افزود: پیامک به لحاظ دارا بودن قابلیت‌هایی همچون پویایی،‌سرعت و حرکت می تواند در فضای پر هیاهوی کنونی با تکیه بر معنویات منجر به ایجاد آرامش روحی و به تبع آن تولید متون تاثیرگذار شود.

 

وی تاکید کرد: پیامک این امکان را فراهم می‌آورد تا نویسنده، متنی را با درونمایه مستحکم و با بهره‌گیری از عناصر ضروری و محوری در کمترین و کوتاه‌ترین شکل و بدون دغدغه ارائه کند.

 

وی جشنواره پیامک ادبی رضوی را اقدام نوینی در تولید متون ادبی با محوریت دینی عنوان کرد و گفت: جشنواره پیامک ادبی رضوی در محورهای تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا (ع)، تمثیل‌ها، رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر، زندگی‌نامه،‌ سفر تاریخی امام رضا (ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا (ع) با ذکر منبع روایات، برگزار می‌شود.

 

 علاقه‎مندان می‌توانند متن پیامک‌های خود را تا اول شهریورماه سال جاری به شماره 10004113361179 ارسال کنند.

 

گفتنی است، جشنواره ادبی پیامک ادبی رضوی از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، معاونت امور فرهنگی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها برگزار می‌شود. /935/د101/ب

ارسال نظرات